logo
امروز : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۳
[ شناسه خبر : ۴۰۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خبرداد

آغاز ثبت‌نام از ناشران کشوری برای حضور در نمایشگاه کتاب زنجان/ فراخوان جشنواره حضرت زینب (س) منتشر شد

آغاز-ثبت‌نام-از-ناشران-کشوری-برای-حضور-در-نمایشگاه-کتاب-زنجان-فراخوان-جشنواره-حضرت-زینب-(س)-منتشر-شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: ثبت‌نام از ناشران کشوری برای حضور در نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب زنجان آغاز شده است.

ناصر مقدم امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: نمایشگاه کتاب استان زنجان از ١١ تا ١٧ آبان‌ماه جاری در زنجان برگزاری می شود.

وی با بیان اینکه ناشران از ١٢ مهر تا ١٨ مهرماه مهلت دارند برای حضور در نمایشگاه  بزرگ کتاب زنجان ثبت‌نام کنند،خاطرنشان کرد:همچنین سومین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های استان زنجان نیز همزمان با این نمایشگاه در محل مصلی برگزار می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال گذشته این نمایشگاه همزمان با هفته دولت برگزار شد،ادامه داد: ٣٤٧ ناشر از سراسر کشور در ٢٢٠ غرفه در نمایشگاه سال گذشته حضور داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بیان داشت: در این نمایشگاه بیش از ٣٨ هزار عنوان کتاب تدارک دیده شد.

مقدم با بیان اینکه در سال ٩٣ نیز هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب زنجان همزمان با نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های استان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین برگزار شد،گفت:٣٧٥ ناشر کشوری در آن حضور یافتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از انتشار فراخوان چهارمین جشنواره ملی حضرت زینب(س) شکوه شکیبایی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خبر داد و افزود: زمان برگزاری این جشنواره را هم‌زمان با میلاد بانوی بزرگ کربلا، حضرت زینب(س) از ٣٠ دی‌ماه تا دوم بهمن‌ماه است.

این مسئول تصریح کرد: مهلت ارسال آثار در این جشنواره تا ٥ دی ماه ٩٦ بوده و اعلام نتایج آن ١٨ دی‌ماه خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود:جشنواره امسال در دو بخش فرهنگی و هنری برگزار می‌شود که بخش فرهنگی در قالب شعر، داستان و دلنوشته(فارسی و ترکی) و بخش هنری نیز در قالب نقاشی‌خط است.

وی هدف از برگزاری این برنامه را اشاعه و ترویج فرهنگ منور حسینی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی و مرتبط با سیرة ائمه معصومین به ویژه پیام‌آور عاشورا حضرت زینب کبری(س) عنوان کرد و گفت: گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار بر‌تر فرهنگی هنری در زمینة سیره، شخصیت و معارف حضرت زینب (س) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار از دیگر اهداف محسوب می شود.

این مسئول بیان داشت: برگزاری جشنواره پیرامون زندگی و ابعاد مختلف شخصیت مادر عاشورا و اسوه‌ مقاومت و شجاعت؛ حضرت زینب(س) و همچنین پیرامون ویژگی‌های آن بانوی حماسه‌ساز در پیوند با واقعة عاشورای حسینی و رویدادهای از اهداف این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان  خاطرنشان کرد: بررسی ابعاد شخصیتی و  رفتاری حضرت زینب (س)، جنبه های عرفانی حضرت زینب (س)، نقش و جایگاه اجتماعی حضرت زینب (س)، نگاه زیباشناختی حضرت زینب (س)، بصیرت، شجاعت و ظلم‌ستیزی حضرت زینب (س) و مدیریت جهادی و مسئولیت‌پذیری حضرت زینب (س) از محورهای این جشنواره است.

مقدم ادامه داد: بهترین جلوه‌گاه برای شناخت شخصیت وجودی حضرت زینب(س) همان سفر تاریخی کربلا و مطالعه واقعه عاشورا و چگونگی برخورد با ستمگران زمان است و ایشان و در همه‌جا یاری مهربان و دلسوز برای رهبر عالی‌قدر این قیام و نهضت مقدس یعنی اباعبدالله الحسین(ع) بودند و چون عصر عاشورا شد و آن حجت الهی به شهادت رسید، سهم عمده و بار تازه‌ای به دوش این بانوی فداکار نهاده شد که چون کوهی استوار در برابر دشمنان منحرف ایستاده و تجلی و نقش بسیار مهم حضرت زینب (س) به گونه‌ای است که اکنون پس از قرن‌ها باز هم شکوه خاصی دارد.

گفتنی است، بر اساس فراخوان این جشنواره نیز آثار در بخش فرهنگی باید در فایل  word  ٢٠٠٧  با فونت میترا ١٤ با فاصله یک سانتی‌متر از طریق پست الکترونیکی ارسال شود.

محدودیت سنی برای شرکت‌کنندگان وجود نداشته و ارسال آثار ادبی در ٥ بخش (شعر نو، شعر کلاسیک، داستان کوتاه، داستان بلند، دلنوشته) به جشنواره آزاد است. شرکت‌کنندگان می‌توانند حداکثر ۳ اثر به دبیرخانه ارسال نمایند.

داوری توسط استادان مجرب و متعهد مجزا انجام خواهد شد. دبیرخانة جشنواره با توجه به حجم و نوع آثار رسیده از طریق هیئت داوری، تعدادی از آثار را انتخاب و از صاحبان اثر جهت حضور و قرائت شعر، داستان و دلنوشته در جشنواره دعوت به عمل خواهد آورد.

در بخش هنری نیز، هر هنرمند می‌تواند حداکثر ٣ اثر در رشته نقاشی‌خط به دبیر خانه ارسال کند. ارسال آثار از طریق پست الکترونیک جشنواره و یا در قالب لوح فشرده به آدرس دبیرخانه جشنواره به همراه مشخصات کامل شناسنامه‌ای، نشانی کامل پستی و یک قطه عکس ٤*٣ امکان‌پذیر خواهد بود.

آثار ارسالی می‌بایست با فرمت jpg   با وضوح ٣٠٠dpi واندازه تقریبی١٠x١٥  سانتی‌متر باشد. آثاری‌که فاقد کیفیت دیجیتالی باشد در مرحله نخست بررسی نخواهد شد. در صورت تأیید آثار ارسالی، از شرکت‌کننده جهت حضور در مرحله دوم دعوت به‌عمل خواهد آمد

تکنیک خلق اثر در رشته نقاشی‌خط آزاد بوده و به هنر مندانی که آثارشان به مرحله دوّم ( حضوری) راه یابد، گواهی شرکت اعطاء خواهد شد. در مرحله عملی، تهیه ابزار کار به عهده‌ شرکت‌کننده خواهد بود.

طبق اعلام فراخوان، در جوایز بخش فرهنگی؛ شعر(ترکی و فارسی) به نفر اول تا سوم به ترتیب مبلغ ١٠، ٨، ٦ میلیون ریال جایزه نقدی به همراه تندیس و لوح سپاس جشنواره اهدا می‌شود. نفرات چهارم و پنجم به طور مشترک به عنوان برگزیده هریک مبلغ ٣ میلیون ریال جایزه نقدی به همراه لوح سپاس جشنواره دریافت می‌کنند.

در بخش داستان (ترکی و فارسی)، به نفرات اول تا سوم به ترتیب مبلغ ١٢، ١٠، ٨ میلیون ریال جایزه نقدی به همراه تندیس و لوح سپاس جشنواره اهدا شده و در بخش دلنوشته (ترکی و فارسی) نیز نفر اول تا سوم به ترتیب مبلغ ٦، ٥، ٤ میلیون ریال جایزه نقدی به همراه تندیس و لوح سپاس جشنواره دریافت می‌کنند. نفرات چهارم و پنجم به طور مشترک به عنوان برگزیده، به هر یک مبلغ ٢ میلیون ریال جایزه نقدی به همراه لوح سپاس جشنواره اهدا می‌شود.

در بخش هنری نفرات اول تا سوم به ترتیب  ١٢، ١٠، ٨ میلیون ریال جایزه نقدی به همراه تندیس و لوح جشنواره دریافت کرده، به نفرات چهارم و پنجم به طور مشترک به عنوان برگزیده، مبلغ ٤ میلیون ریال جایزه نقدی به همراه لوح سپاس جشنواره تعلق می‌گیرد.

مراسم اختتامیه و اهداء جوایز نیز در روز دوم بهمن ماه در زنجان خواهد بود.

گفتنی است ارسال آثار از طریق ایمیل (رایانامة) جشنواره انجام می‌گیرد. آثار ارسالی نباید قبلاً در سایر جشنواره‌ها حائز رتبه و یا برگزیده باشند. هزینة رفت و برگشت برگزیدگان با وسیلة نقلیة عمومی (اتوبوس و قطار) جهت شرکت در جشنواره بر عهدة دبیرخانه است. حضور برگزیدگان در جشنواره و قرائت اثر انتخاب شده (در بخش  فرهنگی) الزامی است. گزیدة آثار جشنواره در قالب مجموعه‌ای به صورت کتاب، چاپ و به تمامی شرکت‌کنندگان اهدا خواهد شد.  بدیهی است دبیرخانه در انتخاب و چاپ آثار رسیده مختار خواهد بود. به کلیة افرادی که آثارشان به جشنواره راه یابد، گواهی شرکت اعطاء می‌شود. در ذیل کلیة آثار ارسالی، مشخصات کامل شناسنامه‌ای، نشانی پستی، در صورت امکان نشانی الکترونیکی و شمارة تماس (همراه و ثابت) قید شود و یک قطعه عکس ٤*٣ پشت‌نویسی‌شده نیز به همراه آثار ارسال شود.

نشانی پستی دبیرخانه، زنجان، میدان استقلال، ساختمان مرکزی ادارة کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، دبیرخانة دائمی جشنواره ملی حضرت زینب (س) «شکوه شکیبایی»، شماره تماس: ٠٢٤٣٣٥٦٦١٤٧ شماره نمابر٠٢٤٣٣٥٦٦١٤٧ و پست الکترونیک:  shakiba.zn@yahoo.com است.//ن

 

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴