logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۸
[ شناسه خبر : ۴۰۶۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

هدف دشمن ایجاد تفرقه میان مسلمانان است

هدف-دشمن-ایجاد-تفرقه-میان-مسلمانان-است
امام جمعه ماهنشان گفت: دشمن با تمام توان به دنبال جداسازی شیعه و اهل‌سنت است و آنان از انواع ابزار‌های فکری، اقتصادی و تبلیغی، اجتماعی در این امر استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته وحدت گفت: در رابطه با ولادت نبی مکرم اسلام دو روایت وجود دارد که اهل‌سنت ۱۲ ربیع‌الاول و شیعیان ۱۷ ربیع‌الاول را روز ولادت می‌دانند از این‌رو مقام معظم رهبری فاصله بین این دو تاریخ را هفته وحدت نام‌گذاری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه هدف از وحدت شیعه و سنی اتکا به مشترکات است افزود: ما ویژگی‌های مشترک زیادی با برادران اهل‌تسنن داریم و اختلافاتمان بسیار کم‌تر است.

امام جمعه ماهنشان خاطرنشان کرد: وجود هفته وحدت ثمرات و نتایج فراوانی دارد، از جمله آن وجود این ایام باعث می‌شود تا ما به هویت امت و اتحاد اسلامی برسیم، مسئله‌ای که حیاتی بوده و فراتر از طبیعت و مرزهای جغرافیایی است.

وی ابراز کرد: هویت اسلامی ثابت بوده و قابل تغییر نیست اما دشمن به دنبال این است که مسلمانان را نسبت به هویت اسلامی بی‌تفاوت کند.

علی‌اکبری تصریح کرد: این بی‌تفاوتی ثمرات و نتایجی دارد که از جمله‌ آن، بی‌احساسی به مسئله غزه و فلسطین و امثال این موضوع است.

وی با بیان اینکه دشمن با تمام توان به دنبال جداسازی شیعه و اهل‌سنت است ادامه داد: آنان از انواع ابزار‌های فکری، اقتصادی و تبلیغی، اجتماعی در این امر استفاده می‌کنند.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به اینکه ابزارهای دشمنان وادار کردن طرفین به بدگویی از هم به لجاجت یک‌دیگر است افزود: راه مقابله با این امر تکیه بر وحدت است نه به عنوان یک تاکتیک بلکه به یک اصل قرآنی بوده که همه ما باید به آن متوسل شویم.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵ هزار شهید در دفاع مقدس و شهادت جمع کثیری از علمای اهل‌سنت در راه انقلاب و نظام دلیل بر وحدت ما است.

علی‌اکبری یادآور شد: هدف هفته وحدت تکیه بر مشترکات است و وقتی این امر وجود داشته باشد در پی آن حفاظت از هویت اسلامی بوده و در این صورت دشمن نمی‌تواند بر ما غلبه کند ولی به‌طور کلی دشمن به دنبال ایجاد تفرقه است تا هویت ما را از بین ببرد اما این اتحاد مانع آن است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر