logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۳
[ شناسه خبر : ۴۰۶۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
یادداشت؛

اتحاد عامل پیروزی است

اتحاد-عامل-پیروزی-است-
عدم اتحاد مسلمانان عامل جنگ غزه است و هیچ فریادرسی در برابر این ناعدالتی وجود ندارد رسانه‌ها در انعکاس اخبار و حقایق فلسطین و غزه به خوبی عمل کردند و این باعث شد چهره خبیث رژیم صهیونیستی بر تمام جهان نشان داده شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ سرزمین‌های اسلامی و اشغال آن توسط استعمالگر پیر به‌ویژه انگلیس و آمریکا انجام شد و آن‌ها برای تسلط بر کشورهای اسلامی بذر اختلاف و تفرقه را در جامعه پاشیدند به‌طوری که در جامعه اختلافات قبیله‌ای و مذهبی به راه افتاد.

بیشتر بخوانید

بذر اختلاف باعث شد ناهماهنگی‌هایی در جامعه به وجود آید و باعث اشغالگری سرزمین‌های چون فلسطین شود.

دشمنان برای مسلمانان نسخه‌های مختلف از قبیل اختلاف، تفرقه، جدایی، مسائل قومیتی و مذهبی می‌پیچند که برای از هم پاشیدن اتحاد و وحدت میان آن‌ها به کار برده می‌شود.

هر چه اختلاف و تفرقه بیش‌تر باشد نفوذ رژیمی مانند صهیونیستی در منطقه بالاتر می‌رود و تمام این موارد به دلیل نداشتن اتحاد لازم بوده روشن شدن مسائل باعث آگاهی و بالا رفتن بصیرت بین مسلمانان برای عدم تحقق نقشه‌های دشمن است.

دلایل اختلاف‌افکنی رژیم منحوس صهیونیستی تسلط بر منطقه است و با این روش می‌خواهد بر فلسطین حاکم شود و از هیچ جنایاتی در این مورد کوتاه نمی‌آید.

رژیم صهیونیستی سال‌هاست است که برای فلسطین و غزه نقشه داشته ولی مردم غیور این سرزمین تاکنون ایستادگی خوبی در برابر آنان داشته‌اند و افراد زیادی در این راه به شهادت‌ رسیدند.

امان راحل در بیانات خود ایراد فرمودند: اگر هر مسلمان به اندازه یک سطل به رژیم صهیونیستی آب بریزد آن را آب خواهد برد و این عین واقعیت است و نزدیک به ۸۰ سال است این غده سرطانی در منطقه پیدا شده و اقدام به اشغالگری خاک مسلمانان کرده است.

جنایات هولناکی هم هر روز در مراکز و قسمت‌های مختلف فلسطین و غزه انجام می‌دهد و سازمان ملل در برابر این جنایات سکوت کرده است.

برخی کشورهای اسلامی نیز برای سود بردن از تفاهم‌های که رد و بدل شده است در برابر جنایات غزه هیچ واکنش و عکس‌العملی نشان نداده آنان باید بدانند سکوت به معنای تأیید شریک جرم بودن در برابر کشتن زنان و کودکان بی‌دفاع سرزمین قدس است که قبله اول مسلمانان جهان بوده و سال‌هاست که به اسارت اشغالگران رژیم صهیونیستی در آمده و سرزمین مقدسی که زیر چکمه‌های رژیم منحوس لگدکوب شده است.

 اما حملات جبهه مقاومت به رژیم صهیونیستی همانند صاعقه‌ای بود که بر پیکر پوشالی آنان فرود آمد و چهره واقعی جنایاتشان را به جهانیان نشان داد. 

تمام این موارد به دلیل عدم اتحاد و وحدت در جامعه اسلامی است که این جنگ طولانی مدت به وجود آمده و اگر یکپارچگی در این امر به وجود آید باعث ریشه‌کن شدن این رژیم، طرفداران و حامیان درجه یک آنان از نقاط مختلف جهان خواهد شد.

تعداد مسلمانان در جهان زیاد است اگر دولت‌‌های اسلامی همه با هم همدل و یک صدا شوند هیچ قدرتی در برابر این حجم توان مقابله نخواهد داشت و حکومت‌های ظلم‌ستیز در منطقه حاکم نمی‌شود و آزادی و عدالت در جامعه  سایه می‌گستراند و تنها این امر در سایه وحدت تحقق خواهد یافت.

کشورهای اسلامی باید فکر خود را در جهت تحقق تعالی اسلامی به کار گیرند و اگر خواهان توقف جنگ در غزه و فلسطین هستند باید اتحاد و همدلی در بین کشورهای اسلامی رواج پیدا کند و روابط مستحکم شود.

مردم غزه در برابر حملات رژیم صهیونیستی تا به امروز به خوبی ایستادگی کردند و این نتیجه وحدت و اتحاد بین آن‌هاست و شکست رژیم منحوس صهیونیستی نزدیک است.

عدم اتحاد مسلمانان عامل جنگ غزه است و هیچ فریادرسی در برابر این ناعدالتی وجود ندارد رسانه‌ها در انعکاس اخبار و حقایق فلسطین و غزه به خوبی عمل کردند و این باعث شد چهره خبیث رژیم صهیونیستی بر تمام جهان نشان داده شود.

حجت‌الاسلام جواد باقری استاد الهیات دانشگاه زنجان

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر