logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۳
[ شناسه خبر : ۴۰۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

توسعه کشت سورگوم در استان زنجان، گامی موثر در مدیریت مصرف آب/ پیش‌بینی برداشت بیش از 60 هزار تن ذرت علوفه‌ای در استان زنجان

توسعه-کشت-سورگوم-در-استان-زنجان،-گامی-موثر-در-مدیریت-مصرف-آب-پیش‌بینی-برداشت-بیش-از-60-هزار-تن-ذرت-علوفه‌ای-در-استان-زنجان

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به برداشت ذرت در استان زنجان گفت: برداشت بیش از 60 هزار تن ذرت علوفه‌ای در استان زنجان پیش‌بینی شده است.

به گزارش موج رسا; حسین عامری امروز جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال از مجموع یک هزار و 260 هکتار ذرت علوفه ای در استان زنجان حدود 66 هزار تن محصول برداشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 80 درصد ذرت علوفه ای در مناطق مختلف استان زنجان برداشت شده است، اضافه کرد: برداشت ذرت علوفه ای در استان تا اواخر مهر ماه ادامه دارد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیاز آبی بالای محصولات علوفه ای را یادآور شد و گفت: با توسعه کشت سورگوم به دلیل نیاز آبی پایین تر، مصرف آب در روند تولید و تامین علوفه استان کاهش چشمگیری پیدا می کند.

وی با بیان اینکه سورگوم در مقایسه با ذرت 30 درصد مصرف آب پایین تری داشته و به طور متوسط عملکرد یک و نیم برابری نسبت به ذرت دارد، تصریح کرد: در راستای توسعه کشت سورگوم در استان، کاهش سطح زیر کشت ذرت در کنار افزایش عملکرد آن در دستور کار قرار دارد.

عامری ابراز کرد: امسال در مجموع تولید انواع علوفه در استان زنجان 500 هزار تن پیش بینی شده است.

وی سطح کل انواع علوفه در استان زنجان را 49 هزار و 885 هکتار اعلام کرد و افزود: یونجه، شبدر، اسپرس، خلر، ماشک، سورگوم، ذرت و ارزن انواع محصولات علوفه ای مورد کشت در استان را شامل می شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه یونجه بیش ترین سطح زیر کشت محصولات علوفه ای در استان زنجان را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: در حال حاضر 45 هزار و 900 هکتار از اراضی زراعی استان به کشت یونجه آبی و دیم اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به تولید 348 هزار و 300 تن یونجه طی سال جاری در استان زنجان تصریح کرد: برنامه کاهش سطح زیر کشت یونجه در کنار افزایش عملکرد آن، به دلیل نیاز آبی بالا، در قالب برنامه جامع تولید علوفه در استان در دستور کار قرار دارد.

عامری افزود: سورگوم از جمله محصولات علوفه ای با نیاز آبی پایین به شمار می رود که توسعه سطح زیر کشت آن در استان زنجان در قالب یک برنامه پنج ساله با جدیت در حال پیگیری و اجراست.

وی از افزایش 100 درصدی سطح زیر کشت سورگوم در استان زنجان نسبت به سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: سطح زیر کشت سورگوم در استان هم اکنون به 67 هکتار رسیده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه امسال میزان تولید سورگوم در استان زنجان 5 هزار تن برآورد شده است، خاطرنشان کرد: در قالب برنامه جامع تولید علوفه، تا سال 1400، افزایش سطح زیر کشت سورگوم به 600 هکتار در استان هدفگذاری شده است.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر