logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۴
[ شناسه خبر : ۴۰۶۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار خدابنده:

جوانی جمعیت از مولفه‌های قدرت کشورهاست

جوانی-جمعیت-از-مولفه‌های-قدرت-کشورهاست
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار خدابنده گفت: یکی از مولفه‌های قدرت هر کشوری بحث جمعیت و جوانی است. می‌طلبد راهکارهای راهبردی در این زمینه ارائه شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق؛ جلسه کمیته بانوان و همچنین عوارض سقط جنین با حضور کمیته بانوان خدابنده به ریاست علی عبدی معاون سیاسی امنیتی فرماندار، بخش‌داران و برخی روسای ادارات شهرستان خدابنده برگزار شد.

بیشتر بخوانید

عبدی در این جلسه نقش بانوان را در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی مهم ارزیابی کرد و گفت: بانوان چه شاغل باشند و چه نباشند از حقوق مستقل برخوردارند و از حقوق فعال آنان حمایت می‌شود.

وی با بیان اینکه زنان جزو ارکان مهم هر خانواده‌ای هستند افزود: زنان در همه عرصه‌های اقتصادی خانواده، بحث‌های جوانی جمعیت، فرهنگی و تربیتی و صرفه‌جویی نقش فعال و بسزایی دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار خدابنده بیان داشت: جوانی جمعیت و مشکلات پیش‌روی این حوزه یکی از بحث‌های کلیدی است و حتی می‌توان گفت امنیتی بودن آن مهم است و رهبر معظم، تاکیدات فراوانی در این موضوع بیان کرده‌اند.

عبدی عنوان کرد: در گذشته غفلت‌هایی در این حوزه انجام شده است و خلأهایی نیز وجود دارد، بنابراین یکی از مولفه‌های قدرت هر کشوری بحث جمعیت و جوانی است و این را می‌طلبد راهکارهای راهبردی در این زمینه ارائه شود.

وی آسیب‌های اجتماعی را در کنار پیشرفت جامعه حائز اهمیت برشمرد و خواستار آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی در جهت حل آن شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار خدابنده بحث عفاف و حجاب را یکی دیگر از مولفه‌های اجتماعی دانست و گفت: در سطح شهرستان خدابنده مشکلی در این زمینه وجود ندارد و حتی این شهرستان در این مورد حرفی برای گفتن دارد.

عبدی گریزی هم به آمار خودکشی‌ها زد و افزود: طبق آمار در حوزه ما این آمار کاهشی است و باید در این زمینه و به‌ویژه در بحث‌های اجتماعی مثل طرح جوانی جمعیت و ازدواج و عفاف و حجاب و هم چنین در حوزه زنان، برنامه‌ریزی دقیق و جدی و منسجم‌تری انجام شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر