logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۷
[ شناسه خبر : ۴۰۶۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه زنجان مطرح کرد:

استقبال زنجان از اولین کنگره پیشگیری از سرطان

استقبال-زنجان-از-اولین-کنگره-پیشگیری-از-سرطان-
رئیس دانشگاه زنجان گفت: اولین کنگره بین‌المللی پیشگیری از سرطان در دانشگاه زنجان و کلینیک تخصصی مهرانه طی روزهای ۲۸ و ۲۹ شهریورماه سال جاری اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ جلال بازرگان روز یکشنبه در نشست خبری با بیان اینکه حل مسائل جامعه در موضوعات مختلف بخشی از وظایف دانشگاه است و دانشگاه می‌تواند در ارتباط با صنعت، ارتباط با مسائل اجتماعی و مشکلات مختلف جامعه گام مهمی بردارد، گفت: کنگره پیشگیری از سرطان بخشی از وظایف دانشگاه است، که معاونت دانشجویی این مسئولیت را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این کنگره ۲۴ سخنران کلیدی از چهره‌های برجسته علمی از کشورهای متعدد مثل کانادا، ترکیه و تایوان دارد. امیدواریم این اتفاق شروع خوبی برای جامعه و استان زنجان در امر پیشگیری از سرطان و بیماری باشد.

رئیس دانشگاه زنجان با اشاره به عملکرد و هدف مجموعه مهرانه تصریح کرد: این خیریه در نظر دارد برای درمان بیمارانی که مشکلات مالی دارند، با هزینه کم‌تری آنان را تحت پوشش قرار دهد.

امید رحمانی دبیر کل نخستین کنگره بین‌المللی پیشگیری از سرطان نیز با اشاره به اینکه سابقه کنگره به یک سال قبل برمی‌گردد، عنوان کرد: فعالیت‌های مهرانه از سال‌های گذشته در بحث حمایت از هزینه‌های درمان بیماران توسعه و گسترش پیدا کرده و بحث پیشگیری را پوشش داده است.

وی افزود: محورهای این کنگره بین‌المللی شامل موضوعات تغذیه، اقتصاد، علوم ورزشی، عوامل روانشناختی، ژنتیک و بیوتکنولوژی، مدل‌سازی ریاضی و هوش‌مصنوعی، جغرافیا، محیط زیست و عوامل محیطی در پیشگیری از سرطان است.

دبیر کل نخستین کنگره بین‌المللی پیشگیری از سرطان  با اشاره به کارگروه‌ها عنوان کرد: تولید محصولات کشاورزی سالم با این رویکرد که بتوانیم مقدار کود و سمی داخل محصولات کشاورزی هست را پایش کرده و در آینده نزدیک بتوانیم تولید محصولات را افزایش دهیم، تا در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: کارگروه تشکیل راه‌اندازی رشته زندگی سالم جوانب مختلفی دارد که از جمله یک تیم بزرگ دانشگاه روی این موضوع کار می‌کنند و این رشته را نیز به وزارتخانه ارسال خواهیم کرد که در صورت تأیید در دانشگاه راه‌اندازی شود.

رحمانی با اشاره به کارگروه سوم گفت: ترجمه و تألیف کتب یکی از کارهایی است که باید در این زمینه تولید محتوا انجام دهیم. در این راستا کتاب‌های مختلفی در حاضر در دانشگاه‌های مختلف در حال تألیف و ترجمه است.

وی ابراز کرد: حوزه مهم و اصلی کنگره پیشگیری از سرطان است، که پیگیر این موضوع هستیم. روز چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری با همکاری مهرانه و دانشگاه زنجان برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر