logo
امروز : شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۰
[ شناسه خبر : ۴۰۶۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان زنجان مطرح کرد:

ضعف نظارت بر تخلفات دندانپزشکان در زنجان

ضعف-نظارت-بر-تخلفات-دندانپزشکان-در-زنجان
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان با تاکید بر ضعف نظارت بر تخلفات دندانپزشکان در زنجان گفت: پیگیری از شکایت‌های مردمی نیز در این زمینه بسیار ضعیف و زمان‌بر است.

رضا استجلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ از ضعف نظارت بر تخلفات دندانپزشکان در این استان خبر داد و اظهار کرد: تخلفات زیادی در این حوزه صورت می‌گیرد و پیگیری این تخلفات با روند طولانی مدتی همراه است و افراد شکایت‌کننده ماه‌ها منتظر نتیجه می‌مانند.

بیشتر بخوانید

وی همچنین به عدم شفافیت در تعرفه‌های دندانپزشکی اشاره کرد و گفت: با وجود تعرفه‌های مشخص، دندانپزشکان از نصب آن در معرض دید عموم مردم در محل درمان خودداری می‌کنند که این امر منجر به سردرگمی و سوءاستفاده از بیماران می‌شود.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی سلامت دندان در جامعه، افزود: در برخی موارد، مردم با مشاهده هزینه‌ها کشیدن دندان را به ترمیم آن ترجیح می‌دهند.

وی با تأکید بر اهمیت بهداشت دهان و دندان، عنوان کرد: عدم توجه به این حوزه از سلامت می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های گوارشی شود و این موضوع در جامعه ما به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است.

استجلو خواستار ورود جدی مسئولان حوزه درمان به این موضوع شد و گفت: به‌ویژه مناطق کم‌برخوردار جامعه با مشکلات جدی در زمینه بهداشت دهان و دندان مواجه هستند که نیازمند توجه ویژه مسئولان را می‌طلبد.

تخلفات گسترده در حوزه دندانپزشکی زنجان

وی با تأکید بر فعالیت غیرمجاز برخی دندان‌سازی‌ها در زنجان، خواستار نظارت جدی‌تر مسئولان بر این مراکز شد و ادامه داد: موضوع تخلفات گسترده در حوزه دندانپزشکی و عدم رعایت تعرفه‌های مصوب توسط دندانپزشکان نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

‍رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان با بیان اینکه رسیدگی به برخی از شکایات مردم از دندانپزشکان ماه‌ها به طول می‌انجامد تا به نتیجه برسد، افزود: تسریع در رسیدگی به این پرونده‌ها از جمله انتظارات مردم از مسئولان نظارتی است.

وی با تاکید براینکه عدم ارائه فاکتور توسط برخی دندانپزشکان از دیگر مواردی است که منجر به تضییع حقوق مردم می‌شود ابراز کرد: این اقدام پیگیری حقوقی بیماران را با مشکل مواجه می‌کند که باید دندانپزشکان به ارائه فاکتور ملزم شوند.

استجلو همچنین با تاکید براینکه سازمان‌های نظارتی به اندازه کافی به موضوع کنترل قیمت و تخلفات دندانپزشکان ورود نکرده‌اند، خواستار برخورد جدی‌تر با متخلفان شد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر