logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۵
[ شناسه خبر : ۴۰۵۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد:

مهارت‌آموزی سربازان زنجانی برای ورود به بازار کار

مهارت‌آموزی-سربازان-زنجانی-برای-ورود-به-بازار-کار-
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: مهارت‌آموزی سربازان با هدف کارآفرینی و ورود به بازار کار در استان انجام می‌شود.

محمدرضا انصاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر غنی‌سازی اوقات‌فراغت جوانان و مهارت‌آموزی آن‌ها، گفت: هدف از اجرای این طرح، آماده‌سازی سربازان برای ورود به بازار کار و ایجاد فرصت‌های شغلی پس از پایان خدمت سربازی است.  

بیشتر بخوانید

وی افزود: آموزش‌های ارائه شده در این طرح بر اساس علاقه و استعداد سربازان و در قالب همکاری ستاد مشترک نیروهای مسلح با سازمان فنی و حرفه‌ای استان برگزار می‌شود. رشته‌های متنوعی از جمله مکانیک، اتومکانیک و سایر رشته‌های فنی، کشاورزی و صنایع‌دستی در این دوره‌ها آموزش داده می‌شود. 

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان تصریح کرد: پس از پایان دوره‌های آموزشی، آزمون‌های کتبی و عملی از شرکت‌کنندگان گرفته می‌شود و به افرادی که موفق به کسب نمره قبولی شوند، گواهی‌نامه فنی و حرفه‌ای اعطا می‌شود.   

وی خاطرنشان کرد: این گواهی‌نامه به سربازان امکان می‌دهد تا از تسهیلات اشتغالزایی بهره‌مند شوند و برای خود کسب‌وکاری راه‌اندازی کنند. 

انصاری با اشاره به استقبال خوب سربازان از این طرح، گفت: سالانه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر از سربازان زنجانی در دوره‌های مهارت‌آموزی شرکت کرده و گواهی‌نامه فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند.  

وی عنوان کرد: محبوب‌ترین رشته‌ها در بین سربازان، اتومکانیک، تاسیسات حرارتی، لوله‌کشی صنعتی، برق ساختمان، برق خودرو و مکانیک است.  

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان بیان کرد: خوشبختانه تاکنون نمونه‌های موفقی از سربازانی داشته‌ایم که با استفاده از مهارت‌هایی که در دوره‌های فنی و حرفه‌ای فرا گرفته‌اند، توانسته‌اند پس از پایان خدمت سربازی برای خود شغلی ایجاد کرده و به چرخه تولید و اشتغال استان کمک کنند. 

وی تاکید کرد: با اجرای این طرح، گام مهمی در جهت توانمندسازی جوانان و کاهش نرخ بیکاری در استان زنجان برداشته شده است.  

 

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر