logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۷
[ شناسه خبر : ۴۰۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
با سرمایه گذاری 115 میلیون دلاری؛

تکنولوژی تولید برق از زباله در زنجان برای نخستین بار اجرا می شود

تکنولوژی-تولید-برق-از-زباله-در-زنجان-برای-نخستین-بار-اجرا-می-شود

مدیرعامل شرکت گلوبال گرین انرژی گفت: نخستین تکنولوژی تولید برق از زباله با سرمایه گذاری 115 میلیون دلاری شرکت انگلیسی در زنجان ایجاد می شود.

به گزارش موج رسا; پروگوویچ در جلسه هماهنگی قرارداد با هیئت سرمایه گذار خارجی در زنجان، اظهار داشت: امیدواریم سرانجام آماده سازی برای انجام پروژه تولید برق از زباله انجام شود.

وی با بیان اینکه در 30 سال گذشته تلاش شده است تا از زباله برای تولید برق کمک گرفته شود، افزود: آلودگی،بازدهی، قیمت و تجهیزات در این زمینه مهم است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در پنج سال گذشته ما توانستیم همه مشکلات را حل کنیم و این ایده را ایجاد کنیم که تولید برق از زباله محقق شود.

مدیرعامل شرکت گلوبال گرین انرژی خاطرنشان کرد: ما توانستیم مشکل آلودگی را حل کنیم و از مبدل ها برای این کار استفاده شد.

پروگوویچ با اشاره به اینکه با شرکت نک تیک ارتباط داریم و پروژه به صورت مطلوبی بررسی شده است، خاطرنشان کرد: ابزاری برای خنک کردن مطرح کردند تا در این پروژه استفاده شود.

وی ادامه داد: ما در خصوص سودآوری پروژه نگرانی داریم اما این موضوع موجب کم کاری در این زمینه نمی شود.

مدیرعامل شرکت گلوبال گرین انرژی گفت: با اجرای این پروژه تحول خاصی ایجاد می شود و مزایای مختلفی برای جوامع دارد.

این سرمایه گذار با بیان اینکه 60 نفر از افراد بومی در اجرای این پروژه کمک می کنند، گفت: برای دسترسی به سود بالاتر و کمک به جامعه برای داشتن محیط پاکتر می توانیم با سه روش این کار را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف مشترک در این پروژه وجود دارد تا با موفقیت در زنجان اجرا شود.

استاندار زنجان نیز با اشاره به وجود رقبای ترک،چینی و کره در خصوص راه اندازی کارخانه بازیافت زباله در زنجان، گفت: 115میلیون دلار سرمایه گذاری  در زنجان با ایجاد این کارخانه انجام می شود.

درویش امیری بر ضرورت توجه به مدت زمان اجرای پروژه تاکید کرد و گفت: هر چه سریعتر این پروژه در زنجان انجام شود، مقدمه ای برای ادامه همکاری ها می شود.//ن

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر