logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۰
[ شناسه خبر : ۴۰۵۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون گردشگری استان زنجان:

جشنواره آش ایرانی تبدیل به برند شد

جشنواره-آش-ایرانی-تبدیل-به-برند-شد
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: جشنواره آش ایرانی به یک برند تبدیل شده و به بلوغ رسیده است.

داوود آبیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه طبق رویداد‌های تقویمی برگزاری هفدهمین جشنواره آش ایرانی را در زنجان خواهیم داشت، گفت: همزمان با این رویداد بزرگ، هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی نیز برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: سعی بر این است که در هفته گردشگری این رویداد مهم صورت بگیرد، زیرا جشنواره آش ایرانی به یک برند تبدیل شده و به بلوغ رسیده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به اینکه برگزاری این نوع رویداد‌ها برای علاقمندان نیز تازگی داشته و جالب است، عنوان کرد: شاهد حضور گسترده مردم از سراسر ایران، هنرمندان صنایع‌دستی، آشپزان معروف و معتبری که از سالیان گذشته رتبه‌های برتر را کسب کردند، خواهیم بود.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است که قبل از برگزاری جشنواره اصلی، یک رویداد فرعی با عنوان «پیش رویداد» انتخاب سرآشپزان متخصص و سرشناس برگزار خواهد شد.

آبیان با اشاره به سطح استقبال مردم از سال‌های گذشته، تصریح کرد: ۱۸۰ گروه و فرد در این پیش رویداد شرکت کردند که در نهایت از این تعداد گفته شده، ۱۰ نفر از سرآشپزان معروف در شهرستان زنجان انتخاب و با یکدیگر به رقابت پرداختند. امید است در سال جاری تعداد شرکت‌کنندگان بیش‌تر از قبل باشد.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ غرفه‌ آش خواهیم داشت که از این تعداد، ۳۰ غرفه مختص استان‌های سراسر کشور و ۱۰ غرفه برای شرکت‌کنندگان زنجانی خواهد بود. از شهرستان‌های زنجان هم یک فرد سرآشپز معتمد و حرفه‌ای را خواهیم داشت که در این زمینه اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گریزی به مسئله پیش رویداد زد و گفت: این برنامه یک اتفاق بزرگ محسوب می‌شود، که در حال حاضر نیز اطلاع‌رسانی آن به زودی اعلام خواهد شد تا هنرمندان ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود را به نمایش گذارند.

وی افزود: فراخوان جشنواره آش ایرانی امسال برای اولین بار از طریق سامانه تدارکات دولت برای انتخاب «مجری» در سامانه بارگذاری خواهد شد. امید است شاهد برگزاری یک رویداد پرشور و نشاط باشیم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر