logo
امروز : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۰
[ شناسه خبر : ۴۰۵۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

آغاز عملیات اجرایی پروژه مهم زیست‌محیطی زنجانرود+ تصاویر

آغاز-عملیات-اجرایی-پروژه-مهم-زیست‌محیطی-زنجانرود+-تصاویر
کلنگ احداث سازه آشغال‌گیر و کانال انتقال پساب شهری ورودی به زنجانرود به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ در مراسمی که امروز با حضور علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان، استاندار و اعضای شورای شهر زنجان برگزار شد، کلنگ احداث سازه آشغال‌گیر و کانال انتقال پساب شهری ورودی به زنجانرود به زمین زده شد. این پروژه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های زیست‌محیطی و تفرجگاهی شهر زنجان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید

علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با تأکید بر اهمیت این پروژه، زنجانرود را یکی از ارزشمندترین دارایی‌های شهر دانست که به دلیل ورود فاضلاب‌های شهری، سال‌هاست با آلودگی دست و پنجه نرم می‌کند. 

وی تصریح کرد: هرگونه اقدام برای توسعه و احیای زنجانرود، منوط به حذف کامل فاضلاب از این رودخانه است. در گذشته نیز تلاش‌هایی برای بهبود وضعیت زنجانرود انجام شده اما بدون رفع مشکل اصلی یعنی آلودگی فاضلاب، این اقدامات نتیجه مطلوبی نداشته است.

فیروزفر عنوان کرد: با اجرای این پروژه، فاضلاب‌های شهری از مسیر زنجانرود منحرف شده و از ورود آن‌ها به رودخانه جلوگیری خواهد شد. این امر علاوه بر بهبود کیفیت آب و احیای محیط زیست، زمینه را برای توسعه گردشگری و تفریحی در حاشیه زنجانرود فراهم خواهد کرد.

وی ابراز کرد: این پروژه در چند فاز اجرا خواهد شد و فاز اول آن به طول 1.6 کیلومتر در مدت هشت ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار زنجان با بیان اینکه طرح‌های مطالعاتی متعددی در گذشته برای رفع مشکل فاضلاب زنجانرود انجام شده اما هیچ‌کدام به نتیجه نرسیده است، افزود: از سال گذشته با تصویب شورای شهر، طرح مطالعاتی جدیدی را آغاز کردیم که خوشبختانه به نتایج مطلوبی دست یافتیم.

وی در ادامه به توضیح فاز اول این پروژه پرداخت و گفت: این فاز از پروژه از پل سید محمد آغاز شده و تا پل میربهاءالدین به طول ۱.۶ کیلومتر اجرا می‌شود.

فیروزفر عنوان کرد: با احداث یک کانال کنار گذر، فاضلاب شهری که از طریق معبر میربها به میزان ۱۶۰ لیتر بر ثانیه وارد زنجانرود می‌شد، به طور کامل از بستر رودخانه حذف خواهد شد.

وی با تأکید بر اهمیت این پروژه، اظهار داشت: آزادسازی بستر رودخانه تا فاز دو و سه در پایین دست پل میر بهاءالدین و بالادست پل سید محمد نیز در برنامه‌های آتی قرار دارد.

شهردار زنجان در پایان با اشاره به اینکه این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان آغاز شده است، گفت: پیمانکار این پروژه متعهد شده است که با تمام توان خود، عملیات اجرایی را تا قبل از شروع فصل یخبندان به پایان برساند.

با اجرای این پروژه، گام مهمی در راستای احیای زنجانرود و بهبود محیط زیست شهر برداشته خواهد شد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر