logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۰
[ شناسه خبر : ۴۰۵۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر:

برداشت انگور از تاکستان‌های ابهر آغاز شد

برداشت-انگور-از-تاکستان‌های-ابهر-آغاز-شد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر از آغاز برداشت انگور خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود نزدیک به ۱۲۰ هزار تن محصول از تاکستان‌های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

حسن مولایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: برداشت انگور از تاکستان‌های شهرستان ابهر آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود نزدیک به ۱۲۰ هزار تن محصول از تاکستان‌های این شهرستان برداشت شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این میزان انگور از سطح ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از تاکستان‌های بارور ابهر برداشت و روانه بازار مصرف خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر با بیان اینکه این شهرستان یکی از قطب‌های مهم تولید انگور در استان زنجان است، تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی و استفاده محدود باغداران از کود و سم برای پرورش، محصول تولیدی ارگانیک استحصال می‌شود.

وی با بیان اینکه برداشت انگور هر سال از نیمه دوم شهریور آغاز و تا اوایل آبان ماه ادامه پیدا می‌کند، اضافه کرد: محصول انگور به دلیل طبیعی بودن و همچنین استفاده نکردن از کودهای اضافی برای تولید آن، مورد استقبال مردم سایر شهرها و استان‌های دیگر قرار دارد.

مولایی با تأکید براینکه انگور مهم‌ترین محصول کشاورزی ابهر است گفت: سالانه برای حدود ۹ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود و ایجاد صنایع پایین‌دستی فرآوری انگور می‌تواند به کاهش بیکاری و افزایش اشتغال منطقه کمک کند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر