logo
امروز : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۳
[ شناسه خبر : ۴۰۵۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره ثبت احوال ماهنشان خبر داد:

افتتاح دفتر پیشخوان خدمات ثبت احوال ماهنشان

افتتاح-دفتر-پیشخوان-خدمات-ثبت-احوال-ماهنشان
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان ماهنشان با اعلام خبر افتتاح دفتر پیشخوان خدمات ثبت احوال در مرکز شهرستان، از همشهریان خواست تا جهت تعویض شناسنامه‌های مستعمل به دفتر پیشخوان مراجعه کنند.

حسن محمدی‌مغانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: با اعلام راه‌اندازی و افتتاح دفتر پیشخوان خدمات ثبت احوال در مرکز شهرستان از همشهریان خواست تا جهت تعویض شناسنامه‌های مستعمل به دفتر پیشخوان مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به طرح تعویض شناسنامه‌های مستعمل افزود: در استان زنجان ۴۰۰ هزار شناسنامه مستعمل (جلد‌قرمز) باید تعویض شود که سهم شهرستان ماهنشان ۳۸ هزار جلد است.

رئیس اداره ثبت احوال ماهنشان عنوان کرد: لذا در راستای تسریع در انجام فرایند و رفاه حال شهروندان، مرکز تجمیع چاپ شناسنامه‌های استان‌های قزوین و زنجان با همت و تلاش مدیرکل ثبت احوال استان راه‌اندازی شد.

وی تصریح کرد: در این راستا سازمان ثبت احوال کشور با شرکت پست تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده که به موجب آن تحویل شناسنامه‌های شهروندان توسط پست انجام می‌شود و نیازی به مراجعه مجدد و حضوری متقاضیان جهت دریافت شناسنامه تعویض شده نیست.

محمدی‌مغانی یادآور شد: هدف اصلی ثبت احوال از طرح تعویض شناسنامه‌ها و همچنین طرح سببی نسبی که در حال حاضر در داخل واحدهای ثبتی و توسط همکاران انجام می‌شود تکمیل پایگاه اطلاعات جمعیتی، به‌روزرسانی آدرس شهروندان و تسریع و سهولت در انجام امورات مردم است‌.

وی با اشاره به افتتاح پیشخوان ثبت احوال افزود: همشهریان با در دست داشتن اصل شناسنامه و عکس پرسنلی به روز جهت تعویض شناسنامه‌های خود به دفتر پیشخوان مراجعه کنند.

رئیس اداره ثبت احوال ماهنشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سامانه سهیم ثبت احوال خاطرنشان کرد: این سامانه قابلیت‌های مختلفی از جمله پایگاه خانواده، تغییر نشانی، درخواست خدمات هویتی و سجلی دارد. 

وی گفت: در آینده نزدیک صدور شناسنامه نوزاد در استان زنجان به صورت پایلوت از طریق این سامانه انجام خواهد شد و نیازی به مراجعه حضوری شهروندان نخواهد بود.

محمدی‌مغانی اظهار کرد: خدمات ثبت احوال به صورت تدریجی در بستر این سامانه قرار خواهد گرفت و خدمات به صورت الکترونیکی انجام خواهد یافت.

وی گریزی به تعداد موالید در شهرستان زد و تصریح کرد: در پنج ماهه سال گذشته تعداد ۲۳۲ نوزاد در سطح شهرستان به دنیا آمده بود که این تعداد در پنج ماهه سال جاری به ۲۷۲ فقره رسیده که ۴۰ نفر بیش‌تر از از مدت مشابه سال گذشته است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر