logo
امروز : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۱
[ شناسه خبر : ۴۰۵۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ابهر خبر داد:

مقاوم‌سازی ۵۹ درصدی واحدهای مسکونی روستایی ابهر

مقاوم‌سازی-۵۹-درصدی-واحدهای-مسکونی-روستایی-ابهر
رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ابهر گفت: با مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در سال جاری، آمار مقاوم‌سازی در شهرستان ابهر به ۶۶ درصد خواهد رسید.

تقی بیگلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: تعداد واحدهای مسکونی شهرستان ابهر ۷ هزار و ۱۳۵ مورد بوده که ۴ هزار و ۱۷۹ واحد مقاوم‌سازی شده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه میزان مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی روستایی استان زنجان ۵۸ درصد است، افزود: سهمیه تسهيلات بهسازی مسکن روستایی ۷۳۳ واحد به مبلغ ۲ هزار و ۵۶۵ میلیارد ریال بوده و ۵۵ درصد عقد قرارداد انجام شده است.

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ابهر تصریح کرد: سهمیه متمم تسهيلات برای ۵۴۵ واحد به مبلغ ۷۴۸ میلیارد ریال است که ۹۰ درصد انعقاد قرارداد انجام گرفته و بلاعوض ۶۰ مورد به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه کارمزد تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی روستایی، ۵ درصد و بازپرداخت آن ۲۰ ساله است، تأکید کرد: تمامی متقاضیان دریافت این تسهیلات در روستاها و شهرهای با جمعیت کم‌تر از ۲۵ هزار نفر می‌توانند پس از اخذ پروانه ساختمانی به بنیاد مسکن شهرستان خود مراجعه کنند.

بیگلو یادآور شد: اقساط بازپرداخت تسهیلات جدید با نرخ سود ۵ درصد، حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه خواهد بود، که متقاضیان پس از تشکیل پرونده در بنیاد مسکن، به بانک مربوطه جهت عقد قرارداد معرفی می‌شوند. 

وی خاطرنشان کرد: به متقاضیانی که در سنوات قبل از تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی استفاده کرده‌اند اما موفق به تکمیل و بهره‌برداری از واحد مسکونی خود نشده‌اند مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان دیگر در قالب متمم پرداخت می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر