logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۶
[ شناسه خبر : ۴۰۵۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
شهردار زنجان مطرح کرد:

اجرای کند پروژه‌ها با افزایش قیمت سیمان

اجرای-کند-پروژه‌ها-با-افزایش-قیمت-سیمان-
شهردار زنجان با اشاره به اینکه افزایش قیمت سیمان روند اجرای پروژه‌ها را مختل کرد گفت: هیچ پروژه‌ای تعطیل نشده ولی موجب تاخیر آن‌ها شده است.

علیرضا فیروزفر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت سیمان بر روند اجرای پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: این افزایش منجر به تأخیر در روند اجرا شده است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به تأثیر مستقیم این افزایش قیمت بر پروژه‌های عمرانی شهر، عنوان کرد: نوسانات شدید و نامتعارف قیمت سیمان، ضربه‌ای جدی به طرح‌های در حال اجرای شهرداری وارد کرد و حتی پروژه بزرگ شهیدان کریمی که با یک پیمانکار قدر منعقد شده بود نیز از این نوسانات بی‌نصیب نماند و با کمبود مواجه شد.

شهردار زنجان با تأکید بر اهمیت ثبات قیمت مصالح ساختمانی در پیشبرد پروژه‌های عمرانی، افزود: نوسانات شدید قیمتی نه‌تنها به نفع آبادانی کشور نیست بلکه روند توسعه شهری را نیز با کندی مواجه می‌کند. انتظار می‌رود مسئولان مربوطه در تصمیم‌گیری‌های خود، تبعات آن را بر پروژه‌های عمرانی و اقتصاد مردم در نظر بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تأثیر قطعی برق بر کاهش تولید سیمان و در نتیجه افزایش قیمت آن اشاره کرد و گفت: در شرایطی که قطعی برق، تولید را کاهش می‌دهد، افزایش قیمت این محصول اجتناب‌ناپذیر است. لذا انتظار می‌رود مسئولان با برنامه‌ریزی دقیق، از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

فیروز‌فر در ادامه از افزایش بی‌رویه قیمت مصالح دانه‌ای در سال جاری و تأثیر آن بر ادامه روند پروژه‌های شهری خبر داد و بیان داشت: در کنار افزایش نامتعارف قیمت سیمان، شاهد افزایش ۴۰ درصدی قیمت مصالح دانه‌ای مانند شن و ماسه نیز بوده‌ایم که این افزایش قیمت، دور از انتظار و بسیار قابل توجه بود.

وی با تأکید بر تأثیر این نوسانات بر روند اجرای پروژه‌ها، خاطرنشان کرد: این اتفاقات، پروژه‌های شهری زنجان را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرد. اگرچه تاکنون تمام تلاش خود را برای جلوگیری از اختلال گسترده در روند اجرا به کار گرفته‌ایم، اما نمی‌توان تأثیر این نوسانات را بر کندی پیشرفت نادیده گرفت.

وی در پاسخ به سوالی درباره همراهی مسئولان استانی برای حل مشکل افزایش قیمت مصالح، افزود: مسئولان استانی در این زمینه چه کاری می‌توانند انجام دهند؟ افزایش قیمت سیمان اتفاق افتاد و پیمانکاران با چالش جدی مواجه هستند.

فیروز‌فر با تأکید بر اینکه تاکنون هیچ پیمانکاری از اجرای پروژه‌های شهری انصراف نداده است، عنوان کرد: اما تأخیر در اجرا به دلیل افزایش قیمت مصالح، مشکلی است که با آن مواجه هستیم. در همین رابطه، کارشناسان معتقدند که افزایش بی‌رویه قیمت سیمان علاوه بر تأثیر بر پروژه‌های عمرانی، بر هزینه‌های ساخت‌ و ساز و در نهایت بر قیمت مسکن نیز تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر