logo
امروز : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۴
[ شناسه خبر : ۴۰۴۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده خبر داد:

عدم خرید تضمینی گوجه‌فرنگی توسط دولت

عدم-خرید-تضمینی-گوجه‌فرنگی-توسط-دولت
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: محصول گوجه‌فرنگی خرید تضمینی از سوی دولت ندارد ولی سازمان جهاد کشاورزی با برنامه‌ریزی که انجام داده سعی در تعادل نگه‌داشتن قیمت این محصول و خرید آن از کشاورزان کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق؛ علیرضا اسدالهی اظهار کرد: محصول استراتژیک گوجه‌فرنگی دارای جایگاه ویژه‌ای است و ارقام تجاری مختلف این محصول همراه با ویژگی‌های متفاوت توسط باغداران در سطح فضای باز و گلخانه کشت می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به مشکلات کشاورزان در کشت این محصول بیان داشت: محصول گوجه‌فرنگی خرید تضمینی از سوی دولت ندارد ولی سازمان جهاد کشاورزی با برنامه‌ریزی که انجام داده است سعی در تعادل نگه‌داشتن قیمت این محصول و خرید آن از کشاورزان کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده ادامه داد: معرفی ارقام گوجه‌فرنگی می‌تواند میزان تولید و ارزش اقتصادی این محصول را افزایش دهد.

وی تاکید کرد: افزایش جمعیت انسانی و تقاضای بالا برای کیفیت بهتر محصولات غذایی همیشه انگیزه‌ای برای توسعه کشاورزی بوده است، بدین لحاظ کشاورزی ارگانیک یک روند گریزناپذیر در آینده است.

اسداللهی ادامه داد: گوجه‌فرنگی به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین صیفی‌جات در دنیا است که خاستگاه اصلی آن آمریکای جنوبی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با اشاره به بازار گوجه‌فرنگی و افزایش قیمت آن اظهار داشت: تولید این محصول در فصل تابستان قابل قبول بود اما بازار در فصل کاشت توانایی جذب این میزان تولید را نداشت.

وی اضافه کرد: در سال جاری قیمت‌های تابستانه پایین بوده است و کشاورزان سود چندانی کسب نکردند و در بهترین حالت سودآوری آن‌ها به حداقل می‌رسید.

اسداللهی بیان کرد: دولت در کشت محصولات استراتژیک، گوجه‌فرنگی را لحاظ نمی‌کند و این محصول از آن‌جایی که آب‌بر نیز است دولت تاکید دارد که نباید کشت شود بنابراین بسیاری از امتیازات مثل کود به آن تعلق نمی‌گیرد و خرید تضمینی هم وجود ندارد اما سازمان جهاد کشاورزی سعی در کنترل قیمت‌ها دارد و با برنامه‌ریزی‌ که انجام خواهد شد امید است که این محصول را از کشاورزان خریداری و روانه بازار کند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر