logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۱
[ شناسه خبر : ۴۰۴۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد:

تعیین تکلیف پهنه‌های معدنی راکد استان زنجان

-تعیین-تکلیف-پهنه‌های-معدنی-راکد-استان-زنجان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از پیشرفت چشمگیر سرمایه‌گذاری در بخش معدن استان خبر داد و گفت: پهنه‌های معدنی راکد استان زنجان نیز تعیین تکلیف شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ مجید گلشنی در گفتگوی ویژه خبر شبکه اشراق زنجان اظهار  کرد: با وجود چالش‌های موجود در این حوزه، از جمله بازگشت سرمایه طولانی مدت در پروژه‌های معدنی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان توانسته است با برگزاری مزایده‌های متعدد، این چالش را تا حد زیادی برطرف کند.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای رشد ۱۰.۹ درصدی بخش معدن در سال ۱۴۰۲، از تحقق این هدف با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۷۰ میلیارد تومانی در بخش اکتشاف خبر داد. این رقم در مقایسه با هدف اولیه که ۴۵۰ میلیارد تومان بود، رشد قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان همچنین به تغییر مدل‌های توسعه معدن در سال جاری اشاره کرد و از برنامه‌ریزی برای رشد ۱۳ درصدی این بخش در سال ۱۴۰۳ خبر داد. این نشان‌دهنده‌ی عزم جدی مسئولان برای توسعه هرچه بیش‌تر بخش معدن در استان است.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش بهره‌وری در بخش معدن، به آمار قابل تأملی اشاره کرد.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱ از مجموع ۴۶۰ معدن استان، تنها ۱۰۹ معدن فعال بود که نشان از بهره‌وری پایین این بخش داشت.

گلشنی افزود: برای بهبود این وضعیت، اقدامات جدی صورت گرفته است و تعداد معادن فعال به بیش از ۲۰۷ معدن افزایش یافته است. همچنین، نسبت به ابطال پروانه بهره‌برداری معادن راکد اقدام شده است.

یکی دیگر از موضوعات مهم مورد اشاره گلشنی، تعیین تکلیف پهنه‌های معدنی راکد بود.

وی با بیان اینکه بسیاری از این پهنه‌ها در اختیار شرکت‌های دولتی مانند ایمیدرو و تهیه و تولید بوده‌اند، از صدور پروانه اکتشاف برای ۱۱ پهنه به ایمیدرو و چهار پهنه به شرکت تهیه و تولید خبر داد.

وی در پایان به اهمیت بهره‌برداری از معدن طلای گولجه اشاره و ابراز امیدواری کرد: پروانه بهره‌برداری این معدن تا پایان سال جاری صادر شود.

با توجه به اقدامات انجام شده، انتظار می‌رود که بخش معدن استان زنجان در سال‌های آینده رشد چشمگیری داشته باشد و به یکی از قطب‌های معدنی کشور تبدیل شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر