logo
امروز : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۱
[ شناسه خبر : ۴۰۴۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پليس فتا استان زنجان:

اعتماد نابجا به تعميرکار موبايل مشکل‌ساز شد

اعتماد-نابجا-به-تعميرکار-موبايل-مشکل‌ساز-شد-
رئیس پليس فتا استان زنجان از شناسايی و دستگيری تعميرکار متخلف موبايل که با سوء استفاده از اعتماد شاکی اقدام به برداشت غيرمجاز از حساب بانکی وی کرده بود، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از پايگاه خبری پليس، سيد احمد موسوی اظهار کرد: برابر شکوائيه واصله از شهروند زنجانی مبنی بر برداشت غيرمجاز از حساب بانکی از طريق دسترسی به اينترنت بانک، موضوع به صورت ويژه در دستور کار پليس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: برابر تحقيقات و اظهارات شاکی معلوم شد وی چند روز پيش جهت تعمير گوشی همراه به يکی از تعميرکاران تلفن همراه در سطح شهر مراجعه کرده و رمز گوشی را در اختيار تعميرکار قرار می‌دهد و پس از مدتی متوجه برداشت مبالغی از حساب بانکی می‌شود.

اين مقام انتظامی تصريح کرد: با بررسی‌های اوليه مشخص شد شاکی رمز ورود به برنامه همراه بانک را در گوشی ذخيره و آن را در اختيار تعميرکار قرار داده و متهم با ورود غيرمجاز به اينترنت بانک شاکی، اقدام به برداشت غيرمجاز از حساب بانکی وی می‌کند.

وی گفت: با اقدامات پليسی، متهم در استان زنجان مورد شناسايی قرار گرفت و با هماهنگی دستگير و به پليس فتا استان تحویل شد.

 موسوی با بيان اينکه متهم در تحقيقات اوليه منکر بزه ارتکابی می‌شد، اما پس از مواجهه با ادله و مستندات موجود به جرم خود اعتراف و بيان کرد: در حين تعمير گوشی متوجه شدم رمز اينترنت بانک شاکی در گوشی همراه ذخيره شده و با سوء استفاده از فرصت پيش آمده و به دليل نياز مالی اقدام به برداشت از حساب مشتری کردم.

موسوی به هموطنان توصيه کرد: قبل از مراجعه به تعميرکاران موبايل، تمامی اطلاعات حساب بانکی و عکس‌های شخصی و خانوادگی را به حافظه جانبی منتقل و در صورت نياز به تعميرگاه‌های مجاز و معتبر مراجعه کنند.

رئيس پليس فتا زنجان در پايان خاطرنشان کرد: شهروندان توصيه‌های پليس فتا را جدی گرفته و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک موضوع را از طريق مرکز فوريت‌های سايبری به شماره 096380 يا سايت پليس فتا به آدرس www.fata.gov.ir با کارشناسان ما در ميان بگذارند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر