logo
امروز : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۴
[ شناسه خبر : ۴۰۴۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون گردشگری میراث فرهنگی استان زنجان:

روستای دَرسجین در مسیر جهانی شدن است

روستای-دَرسجین-در-مسیر-جهانی-شدن-است-
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: روستای دَرسجین کاندید نهایی استان زنجان برای ثبت در فهرست بهترین روستاهای گردشگری جهان است.

داود آبیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: روستای دَرسجین کاندید نهایی استان زنجان برای ثبت در فهرست بهترین روستاهای گردشگری جهان است. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه روستای دَرسجین زنجان اولین مقصد ارزیابان معاونت گردشگری در سطح کشور است، افزود: این ارزیابان، برای ارزیابی وضعیت روستاهای کاندید در رویداد انتخاب بهترین روستاهای گردشگری جهان در سال ۲۰۲۵ شرکت می‌کنند.     

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به اینکه این رویداد توسط سازمان گردشگری ملل متحد برگزار می‌شود گفت: ناظران ضمن بازدید از روستا و تمجید از ظرفیت‌های گردشگری آن ابراز امیدواری کردند این روستا با اجرای طرح‌های تکمیلی شرایط معرفی به عنوان یکی از نامزدهای نهایی کشور جمهوری اسلامی ایران را دارد.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات مختلفی مانند توسعه زیرساخت‌ها و برگزاری رویدادهای گردشگری در دست اجرا است تا این روستا شرایط پیش‌بینی شده بر اساس ضوابط هشت‌گانه ثبت را بدست آورد.

آبیان تصریح کرد: در این بازدید، ارزیابان وزارت میراث فرهنگی همچنین از دیگر زیرساخت‌های اقامتی و پذیرایی شهرستان ابهر به عنوان تأسیسات مکمل برای این روستا بازدید به عمل آوردند. 

وی با اشاره به جذابیت‌های روستای درسجین برای گردشگران گفت: نزدیکی به راه‌های اصلی و مراکز پرجمعیت مانند پایتخت و رونق گردشگری مبتنی بر کشاورزی از جمله ویژگی‌های این روستا است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر