logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۷
[ شناسه خبر : ۴۰۴۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
بازرس کانون بازنشستگان شهرستان ابهر:

تأخیر در پرداخت حق بیمه تکمیلی بازنشستگان

تأخیر-در-پرداخت-حق-بیمه-تکمیلی-بازنشستگان-
بازرس کانون بازنشستگان شهرستان ابهر گفت: سازمان تأمین اجتماعی حق بیمه تکمیلی را از بازنشسته دریافت کرده ولی به حساب بیمه تکمیلی آتیه‌سازان واریز نمی‌کند.

باقر سرخوش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: سازمان تأمین اجتماعی حق بیمه تکمیلی را از بازنشسته دریافت کرده ولی به حساب بیمه تکمیلی آتیه‌سازان واریز نمی‌کند و بازنشسته‌ای که در خرداد ماه فاکتور ارائه داده پول خود را دریافت نکرده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه این مشکل با اداره تأمین اجتماعی شهرستان و استان هم مطرح شده است، افزود: مسئولان این اداره اعلام می‌کنند که این موضوع از طریق تهران انجام می‌شود و پاسخ قانع‌کننده‌ای دریافت نکردیم. اگر این روند ادامه پیدا کند بازنشستگان ضرر می‌کنند و این افراد هنوز بعد از ۶ ماه نتوانستند به پول خود برسند.

بازرس کانون بازنشستگان شهرستان ابهر با اشاره به اینکه ۱۲ هزار بازنشسته‌ در شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: فقط ۷۰ فقره وام به شهرستان ابهر اختصاص پیدا می‌کند که بسیار محدود است و این موضوع نارضایتی بین بازنشستگان به وجود آورده است.

وی عنوان کرد: برای اولین‌بار در هیأت مدیره کانون بازنشستگان شهرستان ابهر تصویب شد ۲۰ وام به افراد دارای بیماری صعب‌العلاج یا بیمارانی که حقوق کمی دارند و می‌خواهند عمل کلیه و قلب انجام دهند اختصاص پیدا کند.

سرخوش با بیان اینکه انتخابات هیأت مدیره کانون بازنشستگان توسط اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان انجام می‌شود، اظهار داشت: این اداره بعد از برگزاری انتخابات کاری به مشکلات ندارد و اعلام کرده هر مشکلی پیش بیاید به بازرس کانون مربوط است که نشان‌دهنده می‌دهد این اداره از کانون حمایت نمی‌کند‌‌.

وی با تقدیر و تشکر از رئیس هیأت مدیره کانون بازنشستگان، یوسف قشلاقی، گفت: در عرض دو ماه از شروع کار هیأت مدیره جدید ۱۱ قرارداد برای رفاه حال بازنشستگان از جمله قراردارد با نمایندگان لوازم خانگی تنظیم کرده است.

بازرس کانون بازنشستگان شهرستان ابهر با اشاره به خدمات دیگر کانون افزود: بلیط استخر با نصف قیمت و همین‌طور معرفی‌نامه برای دندان‌پزشکی با تخفیف ویژه به خود بازنشسته و اعضای خانواده‌‌اش داده می‌شود، گروهی در پیام‌رسان ایتا ایجاد شده که به تک‌تک سوالات بازنشستگان شهری و روستایی که شرایط حضور فیزیکی را ندارند پاسخ داده می‌شود.

وی با ارائه پیشنهادی به سازمان تأمین اجتماعی گفت: به بازنشستگان دو نوع بیمه تکمیلی ارائه شود، بازنشسته‌ای که حقوق کم‌تری دریافت می‌کند بیمه تکمیلی و کسی که حقوق بالاتری می‌گیرد خود را بیمه اکمل کند که بتواند هزینه‌های دندان‌پزشکی، دارو، ویزیت، عینک را دریافت کند که قرار شده است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر