logo
امروز : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۲
[ شناسه خبر : ۴۰۴۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس بازرسی و عضو اتاق اصناف خدابنده:

کم‌فروشی از تخلفات محرز نانوایی‌هاست

کم‌فروشی-از-تخلفات-محرز-نانوایی‌هاست
رئیس بازرسی و عضو اتاق اصناف خدابنده یکی از تخلفات واحدهای نانوایی را کم‌فروشی عنوان کرد و گفت: نانوایان وزن چانه و نان را کم‌تر از مقدار مصوب به مردم عرضه می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق انعام‌الله صادقی یکی از تخلفات واحدهای نانوایی را کم‌فروشی عنوان کرد و اظهار داشت: نانوایی‌ها وزن چانه و نان را کم‌تر از وزن مورد مصوب شورای آرد و نان استان به مردم عرضه می‌کنند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه تخلف دیگر واحدهای نانوایی این است که نان را تحت عنوان کنجدی، خشخاشی و امثال این به مردم می‌فروشند علی‌رغم اینکه مشتری ممکن است رضایت نداشته باشد ولی از باب اجبار نان را دریافت می‌کند افزود: این فروش اجباری بوده و تخلف محرز است.

رئیس بازرسی و عضو اتاق اصناف خدابنده ادامه داد: بعضی از نانوایی‌ها عرضه خارج از شبکه دارند یعنی علی‌رغم اینکه آرد را به قول معروف آزاد به مردم می‌فروشند، بجای آن در کارت‌خوان نانوایی از خودشان کارت می‌کشند.

وی همچنین استفاده از کارت‌خوان‌های غیرنانوایی در واحدهای نانوایی را تخلف دانست و افزود: اتاق اصناف با تمامی تخلفات در این عرصه برخورد جدی خواهد داشت و تشکیل پرونده داده و به تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.

رئیس بازرسی و عضو اتاق اصناف خدابنده اضافه کرد: قیمت آردی که در حال حاضر به نانوایی‌ها داده می‌شود یک بیست و پنجم قیمت تمام شده آن هم نمی‌شود.

وی افزود: دولت جدا از پرداخت یارانه به آرد به تازگی برای تأمین و جبران خسارت یا تامین هزینه‌های نانوایی‌ها مصوب کرده به میزان پخت و فروش نان، ۱۵ درصد به آن‌ها به صورت یارانه نقدی پرداخت کند.

صادقی ادامه داد: البته این را نباید نادیده گرفت که نانوایان حرف حقی هم دارند که باید شنیده شود.

رئیس بازرسی و عضو اتاق اصناف خدابنده خاطرنشان کرد: از دو تا سه سال گذشته قیمت نان در کشور تغییری نکرده چراکه سیاست دولت مبنی بر این بوده است که قیمت حفظ شود و از طرفی کمبود درآمدی آن‌ها از طریق یارانه ترمیم شود.

صادقی افزود: منطقی‌تر این‌ است که وقتی تصمیم می‌گیرند قیمت نان را مشخص کنند همه فاکتورهای تأثیرگذار در قیمت نان که به عنوان هزینه برای نانوا در نظر گرفته می‌شود را لحاظ کرده و سپس قیمت نان را مشخص کنند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر