logo
امروز : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۳
[ شناسه خبر : ۴۰۴۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول پروژه‌های عمرانی بنیاد علوی زنجان مطرح کرد:

بهسازی مزار شهدا در روستاهای ماهنشان

بهسازی-مزار-شهدا-در-روستاهای-ماهنشان
مسئول پروژه‌های عمرانی بنیاد علوی زنجان با بیان اینکه بهسازی مزار شهدا در روستاهای ماهنشان انجام می‌شود گفت: در حال حاضر در چهار روستا این فعالیت انجام شده است.

محمد‌رضا اشرفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: بهسازی گلزار شهدا در روستاهای ماهنشان انجام می‌شود که در حال حاضر در چهار روستا این فعالیت انجام شده است و همچنان ادامه‌ دارد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در این روستا‌ها عملیات بهسازی و نصب اِلمان انجام شده است خاطرنشان کرد: این چهار روستا شامل روستاهای دوز‌کند، یاستی‌قلعه و میانج دندی هستند.

مسئول پروژه‌های عمرانی بنیاد علوی زنجان با تاکید بر اینکه این فعالیت‌ها با همکاری گروه‌های جهادی انجام شده است ابراز کرد: ما در تلاش هستیم با تأمین و تزریق بودجه این اقدامات ادامه‌دار باشد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان طارم نیز تعداد ۱۰ مورد گلزار شهدا بهسازی و اِلمان احداث شده‌اند یادآور شد: برای این پروژه‌ها مبلغی بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه شده است.

اشرفی مطرح کرد: گلزار شهدای روستای قوزلو نیز از جمله طرح‌هایی است که قصد انجام آن را داریم و طرح‌های بهسازی و ساخت اِلمان برای مزار شهدا در برنامه‌های ما ادامه‌دار خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه ما امنیت و آرامش کنونی خود و جامعه را مدیون شهدا هستیم ادامه داد: شهدا و مزار گران‌قدرشان همواره پناهگاه و مأمن امنی برای مردم بوده است و مردم ارادت قلبی خاصی به شهیدان و حضور در گلزار شهدا دارند.

مسئول پروژه‌های عمرانی بنیاد علوی زنجان مطرح کرد: در فرهنگ اسلامی و ایران اسلامی، شهدا از شأن و منزلت والایی برخوردار هستند لذا با توجه به اهمیت موضوع شهادت باید توجه داشت گلزارهای شهدا نیز نماد و خواستگاه حضور مردم باشد. 

وی در رابطه با بهسازی مزار شهدا در روستاهای ماهنشان افزود: مردم ارادت و وابستگی خاصی به شهدا دارند که آن را با حضور در مزار شهدا ابراز می‌کنند و برنامه‌هایی چون برگزاری مراسمات مذهبی ادعیه‌خوانی را در آن محیط‌ها دارند پس باید این گلزار‌ها به گونه‌ای بهسازی و ساماندهی شوند که محل مناسبی برای حضور مردم باشند.

اشرفی گریزی به تجهیز مساجد به فرش سجاده‌ای زد و بیان کرد: طی چند ماه اخیر فرش سجاده‌ای بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ متر خریداری شده و مساجد روستاهای کلیسا، ابراهیم‌آباد و ایلی‌بلاغ توسط بنیاد علوی به این فرش‌ها تجهیز شده‌اند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر