logo
امروز : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۳
[ شناسه خبر : ۴۰۴۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان پسماند شهرداری زنجان خبر داد:

آغاز طرح مطالعاتی لندفیل پسماندهای شهری زنجان

آغاز-طرح-مطالعاتی-لندفیل-پسماندهای-شهری-زنجان
رئیس سازمان پسماند شهرداری زنجان از تصویب طرح جامع لندفیل پسماندهای شهری زنجان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: امسال طرح مطالعاتی آن اجرا می‌شود.

سحر حدیدیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه برای اجرایی شدن طرح لندفیل، ابتدا باید مطالعات جامعی انجام شود اظهار کرد: در همین راستا، قرارداد طرح مطالعاتی لندفیل پسماند شهری زنجان به مدت هفت ماه منعقد شد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه آغاز عملیات اجرایی این طرح در سال جاری امکان‌پذیر نخواهد بود، تأکید کرد: عملیات اجرایی پس از تکمیل مطالعات و با تخصیص بودجه در سال آینده آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان پسماند شهرداری زنجان با اشاره به اهمیت مدیریت صحیح پسماندهای شهری، گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های مدیریت پسماند در زنجان، موضوع دفن بهداشتی زباله‌ها است. طرح لندفیل با هدف حل این مشکل و با رعایت تمام ضوابط زیست محیطی تدوین شده است.

وی افزود: در این طرح از سلول‌های دفن بهداشتی استفاده خواهد شد و با اجرای عملیات عایق‌کاری، از نفوذ شیرابه‌ها به داخل زمین جلوگیری می‌شود.

حدیدیان تأکید کرد: شهرداری زنجان در سال آینده با تامین بودجه لازم، عملیات اجرایی احداث لندفیل را آغاز خواهد کرد و مبلغ حدود ۷۰۰ میلیون تومان برای انجام مطالعات طرح لندفیل پسماندهای شهری اختصاص داده شده است‌.

به گفته‌ رئیس سازمان پسماند شهرداری زنجان، با توجه به حجم بالای این پروژه و پیچیدگی‌های فنی آن، انتظار می‌رود که اجرای طرح عمرانی لندفیل به اعتبارات قابل‌توجهی نیاز داشته باشد. هرچند هنوز برآورد دقیقی از هزینه‌های اجرایی این طرح صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای صحیح طرح لندفیل، گفت: با اجرای این طرح، علاوه بر جلوگیری از نفوذ شیرابه‌های زباله به داخل زمین، از انتشار گازهای متان حاصل از تجزیه زباله‌ها نیز جلوگیری خواهد شد.

حدیدیان همچنین بر اهمیت تفکیک زباله از مبدا تأکید کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین بخش‌های این طرح، فرهنگ‌سازی در زمینه تفکیک زباله از مبدا است. در همین راستا، شهرداری زنجان برنامه‌های آموزشی متنوعی را در مدارس اجرا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های چهره به چهره و تبلیغات مجازی به صورت گسترده در مدارس زنجان برگزار خواهد شد، گفت: ما معتقدیم که آموزش از مدارس باید آغاز شود تا فرهنگ تفکیک زباله در بین نسل جوان نهادینه شود.

با اجرای این طرح و همراهی شهروندان در تفکیک زباله از مبدا، انتظار می‌رود مشکل دفن بهداشتی پسماندهای شهری زنجان به طور کامل حل شود و محیط زیست استان حفظ شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر