logo
امروز : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۸
[ شناسه خبر : ۴۰۴۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان زنجان:

دیواره سنگنوردی زنجان می‌تواند میزبان مسابقات شود

دیواره-سنگنوردی-زنجان-می‌تواند-میزبان-مسابقات-شود-
رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان زنجان گفت: دیواره‌ای که در سالن 6 هزار نفری زنجان احداث شده، مسقف است و می‌تواند میزبان خوبی برای مسابقات بین‌المللی و جهانی باشد.

حسین مصطفوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه دیواره سنگنوردی که در سالن 6 هزار نفری استان زنجان احداث شده است، به شکل چهار لاین بوده که این‌گونه دیوارها بسیار کم‌نظیر هستند، گفت: به تناسب این موضوع روی ورزشکاران هم سرمایه‌گذاری و تلاش شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: سال گذشته اردوهای تیم ملی برای بازی‌های آسیایی در زنجان برگزار و رضا علیپور قهرمان سرعت آسیا شد، وی ساکن قزوین است اما برای تمرین در بازی‌های آسیایی از زنجان اعزام شد.

رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان زنجان با اشاره به اینکه دیواره سنگی یک دیواره کاملاً استاندارد و ایمن است، عنوان کرد: وجود قهرمانان و مربیان نام‌آور در این رشته آن را به قطب سنگنوردی کشور تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: برای برگزاری مسابقات بین‌المللی و آسیایی بر روی این دیواره‌های سنگی به کمیته ملی المپیک درخواست داده‌ایم، که امید است این موضوع محقق شود.

مصطفوی با اشاره به موضوع قهرمان‌پروری و تلاش مربیان در زمینه تعلیم و تربیت ورزشکاران تصریح کرد: چند روز گذشته کسب مدال‌های رنگارنگ توسط سنگنوردان زنجانی در مسابقات قهرمانی کشور را داشتیم که مایه مباهات است.

وی ابراز کرد: در بیست و دومین ‌دوره مسابقات سنگنوردی ماده سرعت کشور که به میزبانی همدان برگزار شد، محمد بابایی ‌در رده سنی بزرگسالان مدال طلا‌ را تصاحب کرد.

رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان زنجان با اشاره به نفرات برتر دیگر ادامه داد: محمد‌رضا‌‌ مولایی در رده سنی جوانان مدال نقره، مهدی خوشکار در رده سنی نوجوانان مدال برنز و علی صحبتی در رده سنی نوجوانان مدال نقره را کسب کردند.

وی با اشاره به بخش بانوان افزود: دو مدال توسط دختران سنگنورد زنجانی بدست آمد که آیسل احمد‌زاده نفر دوم و نگار نجفی نفر سوم از استان زنجان شدند.

مصطفوی با اشاره به اینکه مسابقات هفته پیش‌رو در رده سنی نونهالان و نوجوانان به میزبانی تبریز را خواهیم داشت، گفت: 24 ورزشکار اعزام خواهند شد و امید است ورزشکاران نونهال زنجانی تمامی سکوها را ازآن خود کنند و سهمی در درخشش استان داشته باشند.

وی گریزی به مسابقات رده سنی جوانان و بزرگ‌سالان که به میزبانی البرز خواهد بود، زد و گفت: این رقابت‌ها نیز در هفته‌های آتی اجرائی خواهد شد و 18 نفر اعزامی خواهیم داشت. با توجه به زحمات بی‌شائبه مربیان امیدواریم عناوین خوبی را کسب کنیم.  

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر