logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۵
[ شناسه خبر : ۴۰۴۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس مسائل سیاسی:

حمایت مشروط موجب پیشرفت کشور می‌شود

حمایت-مشروط-موجب-پیشرفت-کشور-می‌شود
کارشناس مسائل سیاسی گفت: حمایت مشروط باعث رشد کشور خواهد شد، یعنی حمایت می‌کنیم و اگر ایراد و اشکال دیدیم حتماً تذکر می‌دهیم تا ایرادات برطرف شود و کارها به نحو مطلوب پیش برود.

محمود قاسمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: تحولات بزرگی در دنیا در حال وقوع است که این تحولات جنبه نظامی هم دارد و جنگ‌هایی که اتفاق می‌افتد کل دنیا درگیر هستند و در جنگ روسیه و اوکراین شاهد هستیم که اوکراین مورد حمایت اتحادیه اروپا و آمریکا است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در جنگی که در تنگه باب‌المندب و در سرزمین اشغالی وجود دارد یمن درگیر بوده و تا حدود زیادی عربستان در این موضوع دخالت دارد و اکنون غزه به یک موضوع جهانی تبدیل شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در عراق حشدالشعبی هم به عنوان حامی فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی عکس‌العمل نشان می‌دهد و سوریه و لبنان هم به نوعی در جنگ فلسطین درگیر هستند.

وی با تأکید بر‌ اینکه اتفاق‌های نظامی بزرگی در دنیا در حال رقم خوردن است، متذکر شد: وقایع طبیعی هم مانند سیل، زلزله و فوران آتشفشان‌ها به صورت عجیبی هم در بازه زمانی کم و هم سرعت بالا در دنیا اتفاق می‌افتد.

قاسمی گریزی به وقایع طبیعی در حال وقوع دنیا زد و خاطرنشان کرد: در خیلی از کشورهای دنیا موضوع گرمای زمین، افت فشارهای انرژی و حوادث طبیعی در حال وقوع است که مخصوص آسیا هم نیست و در بخشی از کره زمین خود را نشان می‌دهد.

وی بیان داشت: تحولات دنیا نشان می‌دهد از لحاظ نظامی ۲۰۰ کشور مستقیم و غیرمستقیم درگیر هستند و سپهر سیاسی دنیا متلاطم بوده و ۲۰۰ دانشگاه در کشورهای اروپایی و غرب درگیر اعتراض به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و حمایت از فلسطینی‌ها هستند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ایران هم تحت تأثیر تحولاتی که در جامعه جهانی به وقوع پیوسته قرار گرفته است، عنوان داشت: ایران با توجه به اینکه در نقطه حساسی در کره زمین قرار گرفته، اتفاق‌های بین‌المللی اعم از سیاسی، نظامی، اقتصادی و مسائل طبیعی قطعاً اگر در دنیا و اطراف ایران اتفاق بیفتد اثر خود را در کشور ما خواهد گذاشت.

وی اظهار داشت: بخش مهمی از مشکلاتی که اکنون در کشور از جمله در مسائل اقتصادی و تورم وجود دارد، مربوط به خارج از مرزها است و باتوجه به اینکه هیأت وزیران برای اولین‌بار در دولت چهاردهم همگی رأی اعتماد گرفتند و مجلس نیز حسن‌نیت خود را به دولت نشان داده، دولت هم باید با تمام قوا در راه خدمت به مردم تلاش کند.

قاسمی تصریح کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: «من از همه دولت‌ها حمایت می‌کنم اما چک سفید امضا به کسی نمی‌دهم»، امروز سیاست همه دل‌سوزان انقلاب و کسانی که به دنبال این هستند که نظام جمهوری اسلامی و مردم ما روز به‌ روز در حال رشد و بالندگی باشند باید همین سیاست را پیگیری کنند.

وی تأکید کرد: حمایت واقعی علاوه بر دولت از مجلس، قوه قضائیه و ارکان نظام هم صورت بگیرد که این حمایت به شرطی است که اگر ایراد و اشکالی در کار بود بیان شود، حمایت مشروط باعث رشد کشور خواهد شد و نباید به دید منفی نگاه کرد حمایت مشروط یعنی حمایت می‌کنیم و اگر ایراد و اشکال دیدیم حتما تذکر می‌دهیم تا برطرف شود و کارها به نحو مطلوب پیش برود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر