logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۲
[ شناسه خبر : ۴۰۴۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان مطرح کرد:

نگرش مثبت در تحلیل شعار وفاق ملی

نگرش-مثبت-در-تحلیل-شعار-وفاق-ملی
امام جمعه ماهنشان گفت: شعار وفاق ملی دولت چهاردهم را با نگاه مثبت تحلیل کنیم، نکته مهم تبیین و تفسیر درست از ایده وفاق ملی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در خطبه‌های امروز نماز جمعه ماهنشان گفت: اعتصابات داخلی در رژیم صهیونیستی و استعفای فرماندهان این رژیم نشانه استیصال و فروپاشی این رژیم منحوس است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: سه مزیت اساسی رژیم صهیونیستی در مقابل جبهه مقاومت که عبارت است از نیروی هوایی که نتوانست در مقابل تونل‌های احداثی جبهه مقاومت کاری انجام دهد، دیگری چتر گسترده اطلاعاتی که آن هم با شکست مواجه شده و مزیت سوم ترور ناجوان‌مردانه که به خاطر هزینه گزاف از آن دیگر نمی‌توانند استفاده کنند.

امام جمعه ماهنشان گریزی به مزیت‌های جبهه مقاومت زد و ابراز کرد: در مقابل جبهه مقاومت با عمق راهبردی تا کرانه باختری و غزه ادامه یافته و عملیات روانی گسترده داشته است.

وی با اشاره به اینکه سیاست افغان‌هراسی و عراق‌هراسی یک سیاست ضد ایرانی است گفت: همزمان با سیاست ایران‌هراسی که توسط سرویس‌های خارجی مدیریت می‌شود، مهم‌ترین بستر آن فضای مجازی و نیز محیط غیر انقلابی است که باید همه مردم و مسئولان با توطئه دشمنان آگاه باشند.

علی‌اکبری خاطرنشان کرد: شعار وفاق ملی دولت چهاردهم را با نگاه مثبت تحلیل کنیم نه با نگاه منفی، نکته مهم تبیین و تفسیر درست از ایده وفاق ملی است در اینجا بکوشیم که ماهیت وفاق ملی بر مبنای ارزش‌ها معنادهی شود.

 وی با اشاره به اینکه انسجام و وفاق نیاز قطعی کشور در همه شرایط است مطرح کرد: کمک به موفقیت دولت موضوع اصلی و دستور مقام معظم رهبری است.

 امام جمعه ماهنشان یادآور شد: تمامی نقدها از موضع دلسوزی و کارشناسی باشد نباید آرامش عمومی جامعه خدشه‌دار شود و نباید سیاه‌نمایی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه سیاسی‌کاری دوباره انرژی اتمی و گزارش اخیر گروسی در شورای حکام آژانس و مسیری که مدیرکل این نهاد بین‌الملل مجدداً در پیش گرفته تکرار همان بیراهه‌ است افزود: این امر حل و فصل فنی، حقوقی موضوعات میان دو طرف را تا به امروز به تعویق انداخته است.

علی‌اکبری گریزی به مبارزه با بی‌سوادی در جامعه زد و تصریح کرد: مبارزه با بی‌سوادی تکلیف همگانی بوده و باید با بی‌سوادی مبارزه کنیم و اجازه ندهیم نسل جدید با بی‌سوادی مواجه شود.

وی ادامه داد: از تمام نهادها، ارگان‌ها و ادارات می‌خواهم برای مبارزه با بی‌سوادی تلاش کنند و ارائه اعداد ارقام و آمار ساختگی پرهیز کنند.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به اینکه فرهنگ وقف می‌تواند اثر بسزایی در تعالی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی جامعه داشته باشد بیان کرد: در شهرستان ماهنشان موقوفات زیادی وجود دارد که نیاز به حفظ و حراست و ساماندهی دارند لازم و ضروری است و باید یک اداره اوقاف مستقل با چارت نیروی انسانی کامل ایجاد شود.

وی گریزی به افتتاح مدارس نوساز در ماهنشان زد و ابراز کرد: برخی مدارس نیاز مبرم به مرمت، بازسازی و احداث مدارس جدید دارند.

علی‌اکبری مطرح کرد: درخواست بنده و مردم شهرستان ماهنشان اجرای عدالت آموزشی در شهرستان است و ما درخواست داریم فایل جدید برای شهرستان ماهنشان ایجاد شود به جهت برگزاری کلاس‌های کنکور.

وی تاکید کرد: حال بافت قدیم  شهر ماهنشان خوب نیست اکثریت اهالی در بافت قدیم زندگی می‌کنند ولی از برخی امکانات شهری مخصوصاً شبکه فاضلاب بی‌بهره هستند و لذا از مسئولان درخواست رسیدگی داریم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر