logo
امروز : شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۳
[ شناسه خبر : ۴۰۳۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
زنگ سواد رسانه‌ای؛

چگونه فابینگ را ترک کنیم؟

چگونه-فابینگ-را-ترک-کنیم؟
وقتی شما در محیط‌های اجتماعی یا خانوادگی به جای اینکه به دیگران و دوستانتان در جمع توجه کنید، به تلفن‌همراه خود توجه و نگاه می‌کنید یعنی شما دچار فابینگ یا موبایل‌زدگی شده‌اید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ اگر قصد دارید که فابینگ را ترک نمائید کافی‌ست برخی عادت‌های روزانه خود را تغییر دهید.

بیشتر بخوانید

 وعده‌های غذایی خود در منطقه‌ای بدون تلفن‌همراه میل کنید. هنگام صرف غذا گوشی خور را کنار گذاشته و سعی کنید کل حواس‌تان به غذاخوردن باشد. تلفن خود را در حالت پرواز قرار دهید.  

گوشی را از خودتان دور کنید. از اینکه تلفن همراه خود را در کشوی میز یا منزل و ماشین جا بگذارید نترسید.  

خودتان را به چالش بکشید. وعده‌های غذایی یا ساعاتی که بدون تلفن همراه هستید یادداشت کنید. وقتی هدفمان را تکمیل کردید خودتان را تشویق کنید.  

دلسوز باشید. به یاد داشته باشید که فابینگ یا مشکل انگیزشی است و رفتارهای ناشی از این مشکل، مدت‌ها طول می‌کشد تا برطرف شود.  

به جای حرف‌زدن عمل کنید. اگر می‌خواهید بدون گفتن کلمه‌ای اعتیاد فردی را به گوشی متوقف کنید، کافی است سعی کنید زیاد گوشی به دست نگیرید تا حرف و عمل‌تان یکی باشد.  

کمک گرفتن از روان‌شناس رسانه‌های اجتماعی ممکن است منجر به بدتر شدن علائم افسردگی و اعتمادبه‌نفس پایین شود. یک درمان‌گر می‌تواند به شما در درک این مسائل کمک کند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر