logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۴
[ شناسه خبر : ۴۰۳۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرعامل کارخانه سیمان زنجان خبر داد:

آغاز عملیات کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی سیمان زنجان

آغاز-عملیات-کاهش-آلاینده‌های-زیست‌محیطی-سیمان-زنجان
مدیرعامل کارخانه سیمان زنجان از آغاز عملیات اجرایی پروژه بگ‌هاوس کارخانه سیمان زنجان پس از انجام کارشناسی‌های لازم در جهت کاهش آلاینده‌های زیست محیطی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق؛ در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی کارخانه سیمان زنجان و پاسداشت حقوق محیط زیست، اجرای پروژه بزرگ تبدیل الکتروفیلتر به بگ‌هاوس در جهت کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی عملیاتی آغاز شد.

بیشتر بخوانید

علی اکبر قرائت درباره این پروژه اظهار کرد: با توجه به لزوم استفاده از تکنولوژی‌های جدید در جهت کاهش انتشار غبار و آلایندگی‌های زیست‌محیطی، شرکت سیمان زنجان با سرمایه‌گذاری بالا اقدام به اجرای این پروژه مهم کرده است که در آینده نزدیک، با ارسال قطعات خارجی و اتمام عملیات ساخت، بهره‌برداری از بگ‌هاوس آغاز خواهد شد.

وی افزود: با توجه به قوانین بسیار سخت زیست‌محیطی کنونی و تدوین استانداردهای جدید ملی و بین‌­المللی که در آن‌ها حد مجاز گرد و غبار و دیگر ذرات آلاینده روز به روز پایین‌تر می­‌آید، کارخانجات سیمان و سایر صنایع معدنی با چالش‌هایی مواجه شده­‌اند که از جمله آن‌ها می‌­توان به قرار گرفتن در لیست صنایع آلاینده اشاره کرد که در صورت بروز این امر پرداخت جریمه­‌های سنگین اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

مدیرعامل کارخانه سیمان زنجان ادامه داد: یکی از بهترین راه­‌های دستیابی به سیستمی با کم‌ترین غبار خروجی که بتواند تا سال‌های متمادی الزامات استانداردهای زیست‌محیطی را برآورده کند و نیازی به مصرف آب ندارد و با حداقل سرمایه­‌گذاری قابل انجام است تبدیل الکتروفیلترهای موجود به بگ­‌هاوس است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر