logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۷
[ شناسه خبر : ۴۰۳۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان خبر داد:

فعالیت بیش از ۱۳۰۰ تعاونی در زنجان

فعالیت-بیش-از-۱۳۰۰-تعاونی-در-زنجان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: هم‌اکنون از مجموع ۱۰۲ هزار تعاونی فعال در کشور بیش از یک هزار و ۳۰۰ تعاونی در استان زنجان فعالیت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، طیب جعفری به اهمیت تعاونی‌ها اشاره و اظهار کرد: تعاون هم توصیه دین مبین اسلام بوده و هم در قانون اساسی به‌عنوان بخشی اصلی در کنار بخش‌های دیگر اقتصاد مطرح شده است.

بیشتر بخوانید

وی یادآور شد: تعاونی‌ها سرمایه‌های خرد مردم را تجمیع و به سرمایه بزرگ تبدیل می‌کنند و موجب حرکت اجتماعی و اقتصادی بزرگ می‌شوند که تأثیر مستقیمی در توزیع درآمد و ثروت در جامعه دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه برخی تعاونی‌ها در استان ثبت شده‌اند ولی در زمان حاضر راکد هستند، اظهار داشت: تعاونی‌های فعال استان در بخش‌های مسکن، تولید، توزیع و رسته‌های مختلف مانند حمل و نقل بوده و تعاونی‌هایی نیز در سال‌های اخیر در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی در استان فعال شده که بسیار موفق عمل کرده‌اند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون رنگین کمانی از همه فعالیت‌های اقتصادی را در بخش تعاون استان داریم.

جعفری با بیان اینکه در اصل باید سرمایه‌های خرد مردم تشکیل دهنده تعاونی‌ها باشد، افزود: بر اساس مصوبات ملی و قانونی، بانک‌ها در فرایندی که تأمین مالی طرح‌های تولیدی را انجام می‌دهند موظف هستند بخشی از منابع و تسهیلات خود را به تعاونی‌ها اختصاص دهند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توافق با بانک‌ها از جمله بانک توسعه تعاون، ردیف اعتباری ویژه‌ای را برای تعاونی‌ها باز کرده تا آن‌ها در صورت نیاز به تأمین مالی برای توسعه فعالیت‌های خود بتوانند از این فرصت بهره‌مند شوند که خوشبختانه تعاونی‌های استان زنجان از آن بهره‌مند هستند.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر