logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۴
[ شناسه خبر : ۴۰۳۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاد دانشگاه مهارت زنجان:

تبیین در فضای مجازی ضروری است

تبیین-در-فضای-مجازی-ضروری-است-
استاد دانشگاه مهارت زنجان با بیان اینکه تبیین فضای مجازی امری ضروری و حساس است گفت: واقف بودن به سوادرسانه، داشتن اطلاعات لازم درباره اطلاعات و حساب کاربری خود مهم است.

سمیه اشجعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ بیان اینکه امروزه فضای مجازی بستر بسیاری از انحرافات شده است اظهار کرد: این فضا قابل کنترل نیست و هر کس به هر طریقی می‌خواهد وارد آن می‌شود و با توجه به فیلتر بودن برخی شبکه‌های اجتماعی خارجی استفاده از فیلترشکن‌ها در بین افراد با سنین مختلف رواج پیدا کرده است که این خود نوعی آسیب است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه افراد زیادی از فیلترشکن‌ استفاده می‌کنند و وارد این فضا می‌شوند، گفت: استفاده از شبکه‌های اجتماعی خارجی هم در ایران گسترده شده و کسی به خطرناک بودن این فضا آگاه نیست.

استاد دانشگاه مهارت زنجان افزود: استفاده از فضای اینترنت و مجازی در بین نوجوانان و جوانان نیز بیش‌تر شده و والدین نیز قادر به کنترل فرزندان در این فضا نیستند افرادی که در این فضا غرق می‌شوند صدمات جدی بر روح و روان آن‌ها وارد می‌شود و از ناامن بودن این فضا آگاهی و بصیرت لازم را ندارند.

وی گفت: باید در نظر داشته باشیم قبل از آن‌که بخواهیم از اینترنت و فضای مجازی استفاده کنیم باید اطلاعات کلی از روند برنامه‌ها، طرز استفاده از آن‌ها و خطرات احتمالی را در نظر داشته باشیم.

استاد دانشگاه مهارت زنجان تأکید کرد: از این‌رو واقف بودن به سوادرسانه و داشتن اطلاعات لازم درباره اطلاعات و حساب کاربری خود مهم است و باید بدانیم هستند بسیاری از افراد که از این فضا و اطلاعات در آن سوء استفاده می‌کنند. همه باید نسبت به فضای مجازی حساس باشند و با حساسیت از این فضا استفاده کنند و این فضا نیاز به تبیین دارد.

اشجعی تصریح کرد: هر اخبار جعلی که در فضای مجازی پخش می‌شود صحت ندارد و باید دانش کافی از این بستر برای افراد فراهم شود و هر آن‌چه که در این فضا منتشر می‌شود قابل قبول نیست.

وی عنوان کرد: ناامن بودن بسترهای خارجی مجازی برای اطلاعات شخصی کاربران و ذخیره اطلاعات آن‌ها در بسترهای مختلف اثبات شده است ولی با این وجود طرف‌داران خود را دارد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر