logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۶
[ شناسه خبر : ۴۰۳۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]

خبرنگار گوشت قربانی عروسی و عزا

خبرنگار-گوشت-قربانی-عروسی-و-عزا-
گاهاً برخی حرف‌ها و نقل‌های بی‌اساس یا اقدامات نمایشی و دور از شأن برای خبرنگاران اتفاق می‌افتد که ضمن رنجش، موجب بدبینی و بی‌اعتمادی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گاهاً برخی حرف‌ها و نقل‌های بی‌اساس یا اقدامات نمایشی و دور از شأن برای  خبرنگاران اتفاق می‌افتد که ضمن رنجش، موجب بدبینی و بی‌اعتمادی می‌شود. 

بیشتر بخوانید

امروزه در عصر فراگیری عجیب و غریب رسانه‌ها در تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی، اهمیت روایت و روایت‌گری در قالب خبر و خبرنگاری صد چندان شده و زندگی برای کسانی که کار خبرنگاری را  در پیش گرفته‌اند به گونه‌ دیگری جریان دارد. 

نبود بیمه و امنیت شغلی، حقوق ناکافی و لحظه‌های پراضطراب، جذابیت اطلاع‌رسانی به مردم و تلاش برای حل مشکلات جامعه و فرار برخی مدیران از پاسخ‌گویی، دانستن برخی مسائل و موضوعاتی که بنا به دلایلی نمی‌توان انتشار داد از سختی‌های یک خبرنگار است. اما بی‌مهری‌هایی که مانند ضربه پتکی بر روحیه لطیف خبرنگار فرود می‌آید وصف‌ناپذیرتر از همه چیز است. 

جلسه پر حاشیه به اصطلاح تجلیل از چند خبرنگار از جمله وقایع حوزه خبرنگاران بود که نه‌تنها خبرنگاران استان، بلکه خبرنگاران کشور را هم در بهت برد و برایشان جالب بود. 

پس از آن در جلسه‌ای که نماینده محترم  با اصحاب رسانه برگزار کرد (می‌توان گفت این بار دیگر حالت خصوصی را نداشت) طبق معمول سیاسیون، توپ تقصیرات و عیب‌ها را در زمین مخالفان و منتقدان خود انداختند. مقصر و هدف منتقدان با این عنوان مطرح شد:«حاشیه بردن مسائل اصلی و پیگیری‌های نماینده»  و اما معذرت‌خواهی از جامعه خبری بابت آن برنامه‌ای «که دست‌کم سخیف رسانه‌ای شد» کلاً به فراموشی رفت. 

قبل این نیز شایعه‌ای ( در خصوص خبرنگاران) پخش شد که  از جمله وقایع خبری کم‌نظیر حوزه اصحاب خبر استان بود و اما عدم اطلاع‌رسانی از برخورد قاطع دستگاه‌های مسئول با نشر اکاذیبی که صورت گرفته بود باعث فراهم‌آوردن تنزل جایگاه این قشر فرهیخته در افکار عمومی استان شده است. 

اخبار و اطلاعات نادرستی که به اشتباه تنظیم شده و پخش می‌شود، عمدتا  برای اغراض نامعلوم و منفعت‌طلبانه‌ای تنظیم گشته، خواسته و ناخواسته  بعضی از خبرنگاران قربانی اهداف و اغراض نامعلوم یا پنهانی می‌شوند. هرچند جای انجمن‌ها و گروه‌های صنفی در این مواقع خالی است اما نقش دستگاه‌های مسئول نظارتی نقش ویژه‌ای دارد. 

در راستای دفاع از حقوق خبرنگاران و شفاف‌سازی فضای خبری، خبرنگار موج‌رسا پیگیری‌هایی را از پلیس فتا و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دادگستری استان  انجام داد که به این شرح است. 

هیچگونه اطلاعاتی در دسترس نداریم

اصغر حاج‌علی‌اکبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحیلی موج‌رسا با بیان اینکه ارشاد متولی امور خبرنگاران است، گفت: چندین نوبت در خصوص این موضوع پیگیری‌ها انجام شده و در حال حاضر هیچ اطلاعاتی از این موضوع (شایعه‌پراکنان) نداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: آخرین خبری که به دستمان رسید این بود که کار از شعبه‌ دادسرا به اتمام رسیده و باید منتظر اعلام نتایج سیستم قضائی باشیم. 

وی تصریح کرد: تحت وظایف خود و حتی فراتر از آن پیگیری‌های لازم را انجام دادیم و بسیاری از سیستم‌ها را هم درگیر و اظهارات و مستنداتی در این زمینه جمع‌آوری کردیم و نفراتی نیز در این راستا احضار شدند و از آن‌جایی که این موضوع محرمانه است، باید منتظر اعلام رای دادگاه باشیم. 

 

پرونده شایعه خبرنگاران به دادگاه ارسال شد

در این راستا سید احمد موسوی رئیس پلیس فتا استان زنجان در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا با بیان اینکه موضوع خبرنگاران با حساسیت رسیدگی و پیگیری شد، اظهار کرد: تمامی اقدامات لازم در زمینه پرونده شایعات خبرنگاران انجام و جهت رسیدگی بیش‌تر به دادگستری ارجاع داده شد.

وی افزود: تمامی پیگیری‌ها به نحواحسن و مطلوب صورت پذیرفت و باید منتظر رأی دادگاه باشیم، امیدواریم سودجویان بسزای اعمال ناپسند خود برسند و درسی باشد برای کسانی که با ریختن آبروی دیگران لذت می‌برند و هیچ توجهی به عقاب دنیوی و اخروی آن ندارند.

با این اوصاف پیگیری‌هایی که از دادگستری استان در این خصوص داشتیم به نتیجه نرسید و مسئولان مربوطه در دستگاه قضا استان اطلاعات خاصی از موضوع  بیان نداشتند امیدواریم با برخورد قاطعی که ازدستگاه قضا سراغ داریم بارقه‌های امید همچنان در دل خبرنگاران برای امید‌آفرینی بماند.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر