logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۲
[ شناسه خبر : ۴۰۳۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
کارشناس مسائل بین‌الملل:

نتانیاهو به دنبال دستاورد‌سازی از آتش‌بس است

نتانیاهو-به-دنبال-دستاورد‌سازی-از-آتش‌بس-است
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: نتانیاهو حاضر به پذیرش خواسته‌های حماس نیست و قصد دارد تا زمان پایان انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا جنگ را ادامه دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی راه‌دانا، حسن هانی‌زادهوبا اشاره به مذاکرات آتش‌بس اظهار کرد: تاکنون 15 دور مذاکرات انجام شده است و مطالبات رژیم صهیونیستی بر این است که ابتدا مبادله اسرا انجام شود و سپس توافق آتش‌بس اجرایی شده و در مرحله بعد خلع سلاح حماس و بازگشت آوارگان زیر نظر اسرائیل صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اختلاف‌نظر موجود با حماس افزود: حماس معتقد است ابتدا آتش‌بس صورت گیرد سپس مبادله اسرا و بازگشت آوارگان و بازسازی خرابی‌ها زیر نظر سازمان‌های بین‌المللی انجام پذیرد.

کارشناس مسال بین‌الملل ادامه داد: نتانیاهو حاضر به پذیرش خواسته‌های حماس نیست و قصد دارد تا زمان پایان انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا جنگ را ادامه دهد.

وی بیان کرد: نتانیاهو به دنبال این است تا آتش‌بس را تا زمان مشخص شدن نتیجه انتخابات در آمریکا به تعویق بیاندازد و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که آتش‌بس را به صورت یک دست آورد و یک پیروزی جلوه دهد.

هانی‌زاده در پایان گفت: به جز کشورهای مصر و قطر که در مورد مذاکرات به طور جدی میانجی‌گری می‌کنند بقیه کشورهای منطقه نقش بی‌طرف را دارند و برای رسیدن به آتش‌بس همراهی انجام نمی‌‌دهند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر