logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۹
[ شناسه خبر : ۴۰۳۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان:

جهان با فرهنگ امام رضا (ع) عاقبت‌به‌خیر می‌شود

جهان-با-فرهنگ-امام-رضا-(ع)-عاقبت‌به‌خیر-می‌شود-
مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان جهان با بیان اینکه جهان با فرهنگ امام رضا (ع) عاقبت‌به‌خیر می‌شود، گفت: افضل بودن زیارت امام رضا (ع) به خاطر این نیست که ایشان از بقیه ائمه اطهار (ع) برتر است بلکه به دلیل فضیلت خود زائر است.

حجت‌الاسلام تقی محدر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه شهادت امام حسن مجتبی (ع)، رحلت پیامبر اکرم رسول (ص) و شهادت ولی‌نعمت امام رضا (ع) را به آحاد مردم تسلیط عرض می‌کنم اظهار کرد: ایشان از بزرگ‌ترین مومنان، صدیقان و شهیدان است و در حقیقت فضائل اخلاقی و رفتاری بسیار زیادی برای امام هشتم شیعیان در احادیث مختلف بیان شده است.

بیشتر بخوانید

وی ابراز کرد: امام رضا (ع) به عالم‌آل‌محمد نیز شهرت دارد و آن به خاطر مناظراتی بود که این امام با بسیاری از افراد در زمینه‌های مختلف داشتند و در احادیث مختلف آمده است هر کدام از ائمه اطهار (ع) مورد زیارت قرار بگیرند ثواب بهشت بر فرد نوشته می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان با بیان اینکه در مورد امام هشتم روایات مختلفی آمده است عنوان کرد: ثواب زیارت ایشان را برابر با یک هزار حج دانسته‌اند و در حقیقت هر کس زیارت امام رضا (ع) را به جا آورد از آتش دوزخ در امان است.

وی تصریح کرد: در شیعه نیز تفاوت‌هایی وجود دارد مثال می‌توان به «واقفیه» اشاره کرد آن‌ها از جمله نفراتی بودند که در امامت امام موسی‌بن‌جعفر (ع) توقف کردند و به امامت امام رضا (ع) اعتقادی نداشتند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان تأکید کرد: افضل بودن زیارت امام رضا (ع) به خاطر این نیست که ایشان از بقیه ائمه اطهار (ع) برتر است بلکه افضل بودن به دلیل فضیلت خود زائر است و یعنی فردی که به زیارت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) مشرف می‌شود در حقیقت معتقد به ولایت دوازده امام است و به همین دلیل زیارت این امام رئوف افضل است.

محدر بیان کرد: بودن امام رئوف در مشهد خود عامل سعادت است و الگوگیری از ایشان امری مهم است. باید در نظر گرفت استفاده از خصوصیات اخلاقی مناسب و گسترش آن در جامعه گره‌گشا است.

وی اضافه کرد: امام رضا (ع) با تمام مردم به عطوفت و مهربانی رفتار می‌کردند و به‌راستی که لقب رئوف بودن برازنده ایشان است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان گفت: از جمله وظایف شیعه نسبت به ائمه اطهار (ع) استفاده از فضائل اخلاقی ایشان در جامعه و خانوداه مخصوصاً در ارتباط با نوجوانان و جوانان است.

محدر گفت: در زیارت‌هایمان از امام رئوف و مهربان فرزند رسول خدا (ص) برای سلامتی امام زمان (عج) و طول عمر مقام معظم رهبری دعا کنیم و برای مردم غزه آزادی از دست رژیم منحوس صهیونیستی خواستار باشیم.

 وی عنوان کرد: امیدواریم به‌زودی شاهد جهانی خالی از رژیم کودک‌کش صهیونیستی و حامیان آن باشیم که تا به امروز در برابر ظلم و ستمی که به مردم غزه شده است سکوت کردند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر