logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۲
[ شناسه خبر : ۴۰۳۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان زنجان:

محبت امام رضا (ع) گره‌گشای مشکلات است

محبت-امام-رضا-(ع)-گره‌گشای-مشکلات-است
مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان زنجان با بیان اینکه محبت امام رضا (ع) گره‌گشای مشکلات است گفت: ایرانیان به ائمه اطهار (ع) عشق و علاقه خاصی دارند و می‌دانند هر کس بر در آن‌ها برای حاجت رود ناامید نخواهد شد.

قاسم محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه امام رضا (ع) به لحاظ مهر و محبت ایشان به امام رئوف مشهور است اظهار کرد: ایشان رفعت و محبت بی‌نهایت نسبت به تمام زائران خود دارد و قطعه‌های از بهشت در مشهد‌الرضا است.

بیشتر بخوانید

 وی با بیان اینکه امام رضا (ع) نسبت به دشمنان خود با روی گشاده رفتار می‌کردند و این رفتار ایشان بیان‌گر این است محبت جزو خصوصیات اصلی ائمه اطهار (ع) است گفت: بارگاه امام رضا (ع) هر روز شاهد پذیرش افراد با قومیت‌های مختلف است که به عشق ایشان به مشهد مشرف می‌شوند و این عشق بی‌انتهاست و ایشان از نیاز و نیت زائران خود مطلع است و هر کس دست به دامن ائمه شود ناامید نخواهد شد.

 مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان زنجان عنوان کرد: امام رئوف به دانش و فقه‌های دینی و اسلامی کاملاً مسلط بود و از این‌۰رو دانشمندان زیادی برای رفع ابهامات خود به محضر ایشان می‌آمدند و از ایشان یاری طلب می‌کردند و مامون خلیفه عباسی به این موضوع آگاه بودند و احساس خطر می‌کرد.

 وی با بیان اینکه در تمام جلساتی که مأمون با امام رضا (ع) داشت امام رئوف با حوصله جواب شک و شبهات افراد مختلف را ارائه می‌دادند طوری که دیگر افراد توان مقابله با این امام را از لظحا دلیل و برهان نداشتند و جواب‌های همه با ارائه سند و معتبر بود تصریح کرد: شأن و منزلت علمی امام رضا(ع) به حدی بالاست که کسی جرأت نمی‌کرد با حضرت روبه‌رو شود.

 محمدی عنوان کرد: یکی از القاب امام هشتم «رضا» است از امام جواد (ع) نقل شده است دلیل نام‌گذاری ایشان این است که خداوند در آسمان‌ها و پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) قبل و بعد از او از ایشان راضی بودند.

 وی با اشاره به اینکه یکی از برکات مهمی که در کشور برای ملت و امت خداوند بزرگ قرار داده است همان زیارت‌گاه امام رضا (ع) است ادامه داد: زمانی که روح انسان خسته شود ناخودآگاه یاد امام رضا و رحمت بیکران او میفتد اگر دلیل سفر عده‌های از زائران بارگاه را جویا شویم خواهیم دید که بیش‌ترین علت دلتنگی است.

 مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان زنجان با اشاره به اینکه انرژی مثبتی که در فضای بارگاه وجود دارد تمام غم و غصه‌های زوار را می‌زداید بیان کرد: وقتی از حرم برمی‌گردیم حس سبکی را در روح و روان به وفور یافت می‌شود که همه به برکت امام رضا (ع) و محبت این امام بزرگوار گره‌گشایی مشکلات است.

 محمدی گفت: امام هشتم فرزند علی (ع) و فاطمه (س) است و این عزیزان منشأ مهربانی هستند و در زیارت‌هایمان از امام رضا (ع) بخواهیم ظهور آقا امام زمان (عج) را نزدیک کند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر