logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۴
[ شناسه خبر : ۴۰۳۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدرس سواد رسانه مطرح کرد:

تبلیغ انحرافات مذهبی در فضای مجازی

تبلیغ-انحرافات-مذهبی-در-فضای-مجازی
مدرس سواد رسانه گفت: امروزه انحرافات در حوزه مذهب در فضای مجازی بیش‌تر شده است و خانواده‌ها باید در جریان این امور قرار گیرند چراکه بستر فضای مجازی مملو از افراد ناآگاه در امر مذهب است.

جواد حاتمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛  با بیان اینکه امروزه انحرافات در حوزه مذهب در فضای مجازی بیش‌تر شده است و خانواده‌ها باید در جریان این امور قرار گیرند چراکه بستر فضای مجازی مملو از افراد ناآگاه در امر مذهب است اظهار کرد: صفحه‌های مذهبی فراوان وجود دارد و برخی از این صفحه‌ها مخصوصاً در اینستاگرام برای جذب مخاطب مطلب‌های کذب قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه این مطالب با مضامینی مانند فلان ذکر اگر روزانه ۴۰۰ مرتبه در ۴۰ روز قرائت شود باعث حاجت‌روایی است ادامه داد: فردی که گرفتار است یا مشکلی دارد به این ذکر متوسل می‌شود بعد ۴۰ روز هیچ اتفاقی در زندگی وی رخ نمی‌دهد و همین عمل باعث شک و تردید نسبت به ائمه و مسائل قرآنی می‌شود.

مدرس سواد رسانه عنوان کرد: این اقدامات برای افراد آسیب‌زا است و آحاد مردم باید به آن‌ها حساس باشند و هر آن‌چه که در فضای مجازی و در شبکه‌های مختلف به اشتراک گذاشته می‌شود نباید اعتماد یا مورد آزمایش قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی همانطور که از اسمش پیداست فضای حقیقی نیست و برای تشخیص راه از چاه باید سطح اطلاعات سوادرسانه افزایش یابد و این کار نیاز به مطالعه دارد ابراز کرد: نظر سنجی‌هایی در قالب سوره‌های قرآنی و ارتباط آن‌ها با حل شدن مشکلات اقتصادی، ازدواج و طلسم و.. در بسترهای مختلف اعم از ایتا، روبیکا، تلگرام، اینستاگرام و بله و ... انجام می‌شود ضمن احترام به تمام مفاهیم دینی باید در نظر داشت این‌ها همه اکاذیب هستند و نباید به آن‌ها اعتنا کرد. 

مدرس سواد رسانه بیان کرد: اعتماد به اکاذیب نه‌تنها باعث دل‌سردی مؤمنان از لطف و کرم پرودگار می‌شود بلکه باعث شبهات در دین و معارف اسلامی نیز است.

حاتمی تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرمایند؛ جز سعی و تلاش برای انسان چیزی نیست و باید به آن توجه کرد و انسان با سعی و تلاش به هر آن‌چه ‌که می‌خواهد می‌تواند برسد و از درگاه الهی نیز نباید ناامید شود.

وی اضافه کرد: ناامیدی خود بزر‌گ‌ترین گناه است و باید همیشه امید به خداوند در زندگی لحاظ شود خداوند در قرآن برای در امان ماندن از دسیسه‌های دشمنان توصیه به داشتن ابزار دفاعی در برابر آن‌ها دارد.

مدرس سواد رسانه افزود: امروزه اگر کشورمان در برابر دشمنان حرفی برای گفتن دارد به خاطر این است که به فرمایشات مقام معظم ولایت گوش فرا داده و به آن جامعه عمل پوشانده است.

حاتمی با اشاره به اینکه اگر ابزارهای پیشرفته جنگی در کشور نبود رژیم صهیونیستی و حامیان آن بلایی که بر سر غزه و فلسطین می‌آورند بر کشور تحمیل می‌کردند و نوجوانان باید آگاه باشند ابراز کرد: مردم نسبت به فضای اینترنت و استفاده از برنامه‌های مختلف آگاهی لازم را داشته باشند و عضو هر صفحه در اینستاگرام نشوند و اطلاعات خود را در زمینه سوادرسانه استفاده از نرم‌افزارها افزایش دهند و بدانند این فضا ناامیدی را در جامعه افزایش می‌دهد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر