logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۰
[ شناسه خبر : ۴۰۳۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری:

بارگاه امام رضا (ع) پناهگاه ایرانیان است

بارگاه-امام-رضا-(ع)-پناهگاه-ایرانیان-است
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام رضا (ع) به لحاظ وجود بارگاه ایشان در کشورمان به‌عنوان‌ یک پناهگاه و ملجأ واحد برای ایرانیان است.

حجت‌الاسلام جواد جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه امام رضا (ع) به لحاظ وجود بارگاه ایشان در کشورمان به‌عنوان‌ یک پناهگاه و مرجعی برای ایرانیان است که باعث خیر و برکت در کشور شده و افراد زیادی در جای جای جهان به عشق ایشان وارد مشهد می‌شوند اظهار کرد: از این‌رو ایشان به امام رئوف لقب گرفته است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه هر چند مردم ایران به تمام ائمه عشق می‌ورزید و به لحاظ اینکه اکثر مقبره این بزرگواران در خارج از کشور است ادامه داد: وجود امام رضا (ع) برای کشور و امت نعمت بزرگی است و ایرانیان عشق مضاعف نسبت به این امام بزرگوار دارند و نام ایشان در کشورمان مایه رحمت و آرامش است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: باید در نظر داشت که مشهدالرضا محل تجمع مردم مؤمن است که برای زیارت بارگاه ملکوتی این امام عزیز مشرف می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از بارزترین تجمع‌ها در بارگاه امام رئوف به زمان سال تحویل برمی‌گردد که افراد زیادی از استان‌های کشور در آن لحظه در زیارت امام رضا (ع) به سر می‌برند عنوان کرد: بارگاه نورانی این امام عزیز پذیرای میلیون‌ها عاشق است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اگر دقت کنیم در‌می‌یابیم که شهر مشهد از جمله شهرهای شلوغ و پرتردد است که شلوغی این شهر نشان از عشق و علاقه وصف‌ناپذیر ایرانی‌ها به امام رضا (ع) است.

جعفری بیان کرد: ۲۸ صفر روز شهادت امام رضا (ع) که در این ایام هیئات مختلفی از سراسر کشور در مشهد حضور دارند و خدمات متنوعی در این موکب‌ها به زائران امام رئوف انجام می‌شود.

وی ابراز کرد: تمام هیئات مذهبی چند روز قبل از ۲۸ صفر برنامه‌ریزی می‌کنند که در شب شهادت امام رضا (ع) در مشهد باشند و بتوانند از این مراسم حداکثر استفاده را ببرند و همگی عشق و محبت به امام رئوف است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: احادیث زیادی از ائمه اطهار (ع) درباره امام رضا (ع) نقل شده است از جمله امام هادى علیه السلام می‌فرمایند؛ «هر کس حاجتى دارد، باید به زیارت قبر جدم، على‌بن‌موسى‌الرضا علیه السلام در طوس بشتابد تا حاجت‌روا شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر