logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۷
[ شناسه خبر : ۴۰۳۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری:

شبکه‌های اجتماعی خارجی ناامن هستند

شبکه‌های-اجتماعی-خارجی-ناامن-هستند
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی خارجی محیطی ناامن هستند گفت: امروزه استفاده از این فضاها رونق زیادی داشته و افرادی که از این فضا استفاده می‌کنند با خطرات آن ناآشنا هستند.

حجت‌الاسلام جواد جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه امروزه استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خارجی رونق زیادی داشته و افرادی که از این فضا استفاده می‌کنند با خطرات آن ناآشنا هستند اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی خارجی محیطی ناامن برای افراد است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه برخوردی که کشورهای غربی با فضای مجازی دارند نشان می‌دهد آن‌هایی که مدعی آزادی بیان هستند اطلاعات درستی از آزادی ندارند افزود: چند روز گذشته مسئول یکی از شبکه‌های اجتماعی در فرانسه دستگیر شد و این بیا‌ن‌گر آزادی بیان نیست.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حرف‌هایی که برخی روشن‌فکران درباره فضای مجازی دارند اصولی نیست آن‌ها می‌گویند که این فضا باید آزاد باشد و مردم در اقدامات خود در شبکه‌های اجتماعی مخصوصاً شبکه‌های خارجی آزادانه رفتار کنند و هیچ کنترلی و مدیریتی در آن موجود نباشد که این درست نیست.

وی با اشاره به اینکه امروزه با توجه به آزاد بودن فضای مجازی و تنوع زیاد شبکه‌های اجتماعی خارجی مشکلات عدیده‌ای برای بسیاری از افراد به وجود آمده است ابراز کرد: دولت‌های بسیاری سعی در کنترل این فضا و آسیب‌های موجود در آن دارند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید در فضای مجازی کنترل صورت گیرد اضافه کرد: این فضا یک محیطی ناامن برای استفاده آحاد مردم است و استفاده از آن نیاز به داشتن اطلاعات و سواد رسانه دارد که بسیاری از افراد از این موضوعات اطلاع دقیقی ندارند.

جعفری عنوان کرد: استفاده از شبکه‌های اجتماعی خارجی نیز خطرات خود را دارد زیرا بستری برای ذخیره اطلاعات شخصی افراد است و هیچ اعتباری به آن نیست.

وی تصریح کرد: گزارش‌های تکان‌دهنده از اغفال نوجوانان و جوانان در این فضا منتشر می‌شود که این بیان‌گر عدم نظارت لازم توسط والدین و عدم اطلاعات کافی از برنامه‌های مربوطه است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خارجی خطرناک است و افرادی که آگاه به این موضوع هستند آن را تأیید می‌کنند و جوانان و نوجوانان در استفاده از برنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی دقت لازم داشته باشند چراکه هر آن‌چه در این فضا منتشر شود بایگانی می‌شود.

وی گفت: افرادی هستند که بی‌خطر بودن فضای مجازی را تبلیغ می‌کنند و باید در نظر داشت که چنین نیست و این افراد یا ساده‌لوح یا بی‌اطلاع از آسیب‌های این فضا هستند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر