logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۲
[ شناسه خبر : ۴۰۳۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر مطرح کرد:

برقراری ۲۱۴ تماس موفق با مرکز ۱۲۳

برقراری-۲۱۴-تماس-موفق-با-مرکز-۱۲۳
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر گفت: ۲۱۴ تماس موفق با مرکز ۱۲۳ شهرستان ابهر برقرار شده است کارشناسان در طول شبانه‌روز به افرادی که در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند خدمات تخصصی به صورت تلفنی ارائه می‌دهند.

علی لطیفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با اشاره به اینکه ۲۱۴ تماس موفق با مرکز ۱۲۳ شهرستان ابهر برقرار شده است، گفت: در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی برای تمامی افراد جامعه، مداخله تخصصی موثر به منظور جلوگیری از تشدید بحران و آسیب‌های اجتماعی، کاهش صدمات بر اقشار در معرض آسیب و کمک به توانمندسازی آنان از اهداف اصلی برنامه اورژانس اجتماعی است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در خصوص مداخلات تخصصی اورژانس اجتماعی ۱۲۳ شهرستان ابهر در طول شبانه‌روز باعث حذف آسیب‌های اجتماعی نمی‌شود، افزود: با برنامه‌‌ریزی دقیق و مناسب می‌توان آن را کنترل کرد.              

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر عنوان کرد: اورژانس اجتماعی به عنوان یکی از راهکارهای کنترل آسیب‌ها است که خدمات‌دهی در این فرآیند باید حداقل دارای سه ویژگی تخصصی بودن، به‌موقع بودن و در دسترس بودن باشد. 

وی تصریح کرد: کودکان آزاردیده، همسران آزاردیده، زنان و دختران در معرض خشونت یا خشونت‌دیده، سالمندان و معلولان آزاردیده، فرار از منزل، اختلافات حاد خانوادگی، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی، افرادی که اقدام به خودکشی کرده‌اند یا افکار خودکشی دارند جزو مهم‌ترین گروه هدف اورژانس اجتماعی هستند.

لطیفی با بیان اینکه مراکز اورژانس اجتماعی خدمات تخصصی به موقع را شبانه‌روزی و رایگان ارائه می دهند، خاطرنشان کرد: خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی نیز یک خط تلفن سه رقمی است که در طول شبانه‌روز به افرادی که در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند خدمات تخصصی به صورت تلفنی ارائه می‌دهند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر