logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۰
[ شناسه خبر : ۴۰۲۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول پروژه‌های عمرانی بنیاد علوی زنجان مطرح کرد:

تلاش برای کاهش بحران آب روستاهای ماهنشان

تلاش-برای-کاهش-بحران-آب-روستاهای-ماهنشان
مسئول پروژه‌های عمرانی بنیاد علوی زنجان گفت: بنیاد علوی با مشارکت شرکت آب و فاضلاب اقدامات متعددی در جهت کاهش بحران آب در روستاهای ماهنشان انجام داده است.

محمد‌رضا اشرفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: خشکسالی طیف گسترده‌ای از اقلیم‌ها و اکوسیستم‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در این بین شعاع تاثیر پدیده خشکسالی در نواحی روستایی بیش از سایر مناطق است افزود: اقتصاد و زندگی روستایی به منابع طبیعی و فعالیت‌های کشاورزی اتکا زیادی دارد.

مسئول پروژه‌های عمرانی بنیاد علوی زنجان یادآور شد: بحران آب در روستا‌ها امری حساس و جدی است که باید در جهت رفع آن اقدام کرد.

وی بیان کرد: بنیاد علوی با مشارکت شرکت آب و فاضلاب شهرستان اقداماتی در جهت رفع مشکل بحران آب در روستاهای ماهنشان انجام داده است.

اشرفی با بیان اینکه در روستای ویزمک بالغ بر هشت کیلومتر لوله خریداری شده است ابراز کرد: در این روستا خط انتقال آب تعویض خواهد شد.

وی گریزی به طرح انتقال آب روستای تازه‌کند‌ فخریلو زد و عنوان کرد: این طرح به دلیل وجود معارض و مشکلات نیمه‌تمام مانده و در صورت رفع معارض طرح پیگیری شده و به اتمام می‌رسد و در نهایت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مسئول پروژه‌های عمرانی بنیاد علوی زنجان به طرح‌های مشارکتی با شرکت آب و فاضلاب ماهنشان اشاره کرد و گفت: پروژه در روستای قلعه ارزه‌خوران در مرحله حفر چاه قرار دارد و برای لوله‌گذاری طرح به متراژ یک و نیم کیلومتر لوله خریداری شده است.

وی با بیان اینکه حفر چاه و خط انتقال قره‌باطلاق سال گذشته از محل اعتبارات شرکت آب و فاضلاب انجام شده بود بیان کرد: شبکه داخل روستا به طول پنج کیلومتر است که لوله آن توسط بنیاد علوی خریداری و به جهت ادامه پروژه به پیمانکار شرکت آب و فاضلاب واگذار شد که اکنون در مرحله نصب انشعاب قرار گرفته است و بعد از آن به بهره‌برداری خواهد رسید‌.

اشرفی خاطرنشان کرد: برای رفع بحران آب در روستای قره‌ناس نیز مبلغی بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار به حساب شرکت آب و فاضلاب شهرستان پرداخت شده و بعد از حفر چاه چهار کیلومتر خط انتقال به واسطه اهالی روستا ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد علوی در زمینه آب کشاورزی روستای چتز نیز با مشارکت جهاد کشاورزی ماهنشان مشارکت داشته است تصریح کرد: با توجه به اینکه کشاورزی در این منطقه امری مهم است و معیشت بیش‌تر مردم از کشاورزی تامین می‌شود قنات به طول بالغ بر ۱۰۰ متر با مشارکت جهاد کشاورزی شهرستان بهسازی و لایروبی خواهد شد.

مسئول پروژه‌های عمرانی بنیاد علوی زنجان با تاکید بر اینکه در روستای سهند‌سفلی در جهت حل مشکل کم‌آبی به همت اهالی قنات احداث و چشمه بهسازی شده است، گفت: برای احداث خط انتقال، قنات و بهسازی چشمه بالغ بر ۷۵۰ میلیون تومان و احداث منبع آب  ۸۰۰ میلیون تومان نظر گرفته شده است.

اشرفی با اشاره به اینکه مردم روستای سهند‌سفلی، عامل مهم در موفقیت و به ثمر رسیدن این طرح بودند عنوان کرد: مشارکت بسیار بالا بود که با روحیه جهادی و پافشاری بر حل مشکلات ما را همراهی کردند که تا برطرف شدن مشکل آب روستا نتیجه آن بود.

وی ابراز کرد: در روستای قاضی‌کندی  نیز نسبت به حفره چاه و احداث خط انتقال اقدام شده و پس از تکمیل به بهره‌برداری خواهد است.

اشرفی با اشاره به اینکه برای روستای گلابلو نیز مبلغی بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان هزینه شده است ابراز کرد: این پروژه نیز از پروژه‌های مشارکتی با شرکت آب و فاضلاب ماهنشان است و در مراحل پایانی قرار دارد تا به بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به وجود خشک‌سالی‌ در طی سال‌های اخیر و ایجاد مشکلات در زمینه آب در روستاها، بنیاد علوی تلاش خود را برای رفع بحران‌ انجام داده است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر