logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۳
[ شناسه خبر : ۴۰۲۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان:

ایرانیان تشیع را مدیون امام رضا (ع) هستند

ایرانیان-تشیع-را-مدیون-امام-رضا-(ع)-هستند
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: حضور امام رضا (ع) در ایران باعث ایجاد عالمی در مشهد شده است و ایرانیان تشیع را مدیون امام رضا (ع) هستند.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه شهادت امام هشتم شیعیان را محضر امام عصر (عج) و مقام معظم رهبری تسلیت عرض می‌کنم اظهار کرد: جایگاه امام رضا (ع) در جهان و ایران اسلامی ویژه و خاص است به عبارت دیگر ایرانیان تشیع را مدیون امام رضا (ع) هستند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه زمانی که امام رئوف از مدینه به سمت طوس حرکت کردند مأمون می‌دانست اگر امام رضا (ع) به ایران آید آموزه‌های الهی رشد خواهد کرد و به شاگردان امام اضافه خواهد شد افزود: وجود این امام بزرگوار باعث گسترش تشیع در منطقه می‌شود و این از برکات حضور ایشان است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان بیان کرد: حضور امام رضا (ع) در ایران باعث شد تشیع و تفکر آن تحت نظر اندیشه‌های اسلام ناب محمدی گسترش یابد و روز به روز به محبوبیت این امام بزرگوار در کشور ایران افزوده شود.

وی تصریح کرد: زیارت امام رضا (ع) در احادیث مختلف بیان شده و پرداختن به آن باعث جلای روح در انسان می‌شود این به سبب و برکت وجود این امام بزرگوار است. 

وی ادامه داد: در حدیثی نقل شده است که امامان جزو شارع‌الهی هستند و هر کس چهارده معصوم را زیارت کند ارتباط قوی با خدا خواهد داشت و به قرب‌الهی نزدیک می‌شود.

بیگدلی عنوان کرد: زیارت امام رضا (ع) با توجه به احادیثی که از ائمه روایت شده است منزلت زیاد دارد و هر کس امام هشتم را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.

وی اضافه کرد: حضور امام رضا (ع) در ایران باعث ایجاد عالمی در مشهد شده است و هر کس هر آن‌چه از این امام رئوف طلب کند اگر صلاح وی باشد به ایشان عطا می‌شود. مشهدالرضا (ع) قطعه‌ای از بهشت بر روی زمین است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: با نزدیک شدن به آخر ماه‌های صفر شیعیان به سوگ امام رئوف می‌نشینند و از جای جای ایران برای زیارت مرقد ایشان حضور به هم می‌رسانند و زیر لب می‌گویند «السلام علیک یا ضامن آهو» یا  «آمده‌ام شاه پناهم بده» که در نوع خود بی‌نظیر است.

بیگدلی با اشاره به اینکه  در حرم این امام رئوف بودن حس و حال خاص ویژه و معنوی دارد و این به خاطر فضای معنوی حاکم در بارگاه است که جلا و شکوه آن مکان را بیش‌تر می‌کند تصریح کرد: هر دردمندی زمانی که به بارگاه امام رضا (ع) می‌آید ناخودآگاه دردهایش فراموش می‌شود و این لطف بیکران این امام را می‌رساند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر