logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۰
[ شناسه خبر : ۴۰۲۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
بانوی کارآفرین خدابنده‌ای:

جامعه هنوز فرصت کارآفرینی دارد

جامعه-هنوز-فرصت-کارآفرینی-دارد
بانوی کارآفرین خدابنده‌ای گفت: خلاقیت خام است و تا زمانی که محصولی نو شود حاصلی ندارد و زمانی که تبدیل به نوآوری شد آن‌وقت مفید واقع می‌شود و اگر هر دو را با هم ترکیب کنیم هم خودمان و هم جامعه سود می‌کنیم و جامعه ما هنوز فرصت کارآفرینی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق؛ زینب امینی اظهار کرد: دانش آموخته رشته روانشناسی و با افتخار معلم و در کنار شغل معلمی کارآفرین در حوزه پوشاک نیز هستم.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه از اوایل دهه 80 وارد رشته طراحی دوخت شدم افزود: ‌در کنار کسب تجربیات عملی و شخصی‌دوزی موفق به کسب لیسانس در رشته طراحی دوخت تکنولوژی لباس شدم و بعدها با کسب مهارت به حیطه تولید پرداختم.

بانوی کارآفرین خدابنده‌ای ادامه داد: چندین سال است که در زمینه طراحی دوخت فعالیت دارم و در چرخه اقتصادی کشور و رونق آن نقش دارم و از آن‌جایی که یک فرد طراح دوخت بهتر است روان‌شناس باشد کارشناسی ارشد روان‌شناسی را ادامه دادم و این دو علم ارزشمند را در کنار هم ترکیب کردم و کتاب «نگرش به مدبحران هویت و بهزیستی روانشناختی» را تالیف کردم و به‌عنوان بانوی شاخص تاثیرگذار استان زنجان در سال 1402 معرفی شدم.

وی اضافه کرد: علم تولید باید از هنرستان‌ها آغاز شود و با کاربردی کردن آن‌ها در کنار آموزش‌های استاندارد تعریف شود و آموزش باید همراه با تولید باشد.

امینی با بیان اینکه هنرآموزان ما با بازاریابی صحیح، ارائه الگوهای مناسب، کیفیت خوب و همچنین تولیدات متنوع و ارزان قیمت توانستند به نتیجه عالی برسند ادامه داد: این هنرآموزان قبول سفارش کرده و تولیدات خود را به سراسر کشور ارسال می‌کنند و به درآمد بالا و استقلال مالی رسیده‌اند و در رونق اقتصادی کشور سهیم هستند.

بانوی کارآفرین خدابنده‌ای اضافه کرد: با توجه به شعار سال از طرف مقام معظم رهبری و با احترام به این شعار و تمرکز ویژه بر جهش تولید و پویایی اقتصاد کشور، کارمان را وسیع‌تر کردیم.

وی بیان کرد: هنرجویان ما در طول سال با سرمایه اولیه خود در دو مرحله با تولید کت بهاره و پائیزه؛ کراپ و تیشرت زنانه توانستند مهارت‌های لازم در حیطه تولید اعم از خرید پارچه، برش، دوخت، بازاریابی برای پخش و فروش محصولات به درآمد خوبی برسند که در این زمینه حمایت‌های دغدغه‌مندانه و با ارزش فرزین بیگدلی مدیر آموزش و پرورش منطقه بزینه‌رود و اعتماد و همراهی اولیا قابل تقدیر است.

امینی ادامه داد: به جرأت می‌توانم بگویم هنرستان کوثر منطقه بزینه‌رود از شاخص‌ترین هنرستان‌هایی است که هنرجویانش در پایه دوازدهم طراحی و دوخت توانستند با جسارت تمام در راستای آموزش همراه با تولید با مهارت کامل وارد بازار تولید شوند و به درآمد خوبی برسند و در جهش تولید و رونق اقتصاد داخلی نقش داشته باشند.

بانوی کارآفرین خدابنده‌ای خاطرنشان کرد: بیش‌تر تلاش بنده بر این است که هنر خیاطی را در هنرستان کاربردی کرده و به سمت و سوی تولید سوق داده ‌و زمینه را برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد فراهم کنم.

وی افزود: خداوند بزرگ را شاکرم که در این زمینه نقطه شروع خیلی خوبی داشتیم و هنرجویان ما هنر دیدن فرصت‌های پنهان در خود را پرورش دادند و با امید به آینده و با تغییر نگرش و برای آموزش و یادگیری وقت صرف کردند و با انسان‌ها ارتباط گرفتند و از توان خود برای بهره‌وری استفاده کردند.

امینی بیان کرد: خلاقیت خام است و تا زمانی که محصولی نو شود حاصلی ندارد و زمانی که تبدیل به نوآوری شد آن‌وقت مفید واقع می‌شود و اگر هر دو را با هم ترکیب کنیم هم خودمان و هم جامعه سود می‌کنیم و جامعه ما هنوز فرصت کارآفرینی دارد و بهتر است در این زمینه سه مورد تجربه، علم و سرمایه را لحاظ کنیم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر