logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۹
[ شناسه خبر : ۴۰۲۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
در صورت عدم مدیریت؛

قطعی‌های برق صنعت کفش هیدج را زمین‌گیر می‌کند

قطعی‌های-برق-صنعت-کفش-هیدج-را-زمین‌گیر-می‌کند
قطعی های مکرر برق طی روزهای اخیر سبب بروز مشکلاتی برای واحدهای صنعتی به‌ویژه برای تولیدکنندگان کفش شده، بنابراین نیاز است که مسئولان برای این موضوع تدابیری را اتخاذ کنند، عدم مدیریت این موضوع صنعت کفش هیدج را زمین‌گیر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ منبع اصلی انرژی مورد استفاده در خطوط تولید شرکت‌های صنعتی با برق است، با قطع برق عملاً ماشین‌آلات و تجهیزات با توقف مواجه شده و خط تولید از حرکت باز می‌ایستد این توقف باعث پدید آمدن تبعات ناگواری می‌شود که از آن جمله می‌توان به کاهش درآمدهای شرکت، افزایش هزینه‌های تولید، بیکاری کارکنان و از دست رفتن زمان تولید اشاره کرد. 

بیشتر بخوانید

قطعی‌های ناگهانی برق موجب می‌شود که ماشین‌آلات تولیدی به یک‌باره با توقف مواجه شوند این پدیده در بعضی از الکتروموتورها با ایجاد تداخل در موج‌های سینوسی دستگاه‌ها آسیب‌های جدی به آن‌ها وارد می‌کند، این پدیده زمانی می‌تواند جدی‌تر شود که ماشین در حین انجام فعالیت‌های تولیدی بوده و اصطلاحاً در زیربار باشد که آسیب‌های وارده به آن طبعاً هزینه‌های بیش‌تری را به شرکت تحمیل می‌کند، قطعی‌های ناگهانی موجب از بین رفتن ابزارهای تولیدی نیز شده و تحمیل هزینه به شرکت‌ها را در پی خواهد شد.

انتظار مردم از دولت این است که به طور جدی به حل این معضلات پرداخته و راه‌حل‌های مؤثری ارائه دهد تا از تکرار چنین مشکلاتی در آینده جلوگیری شده و بار اضافی از دوش مردم برداشته شود.

ظط

قطعی برق به معیشت مردم فشار می‌آورد

حجت‌الاسلام موسی آقایاری، فعال اجتماعی در این‌باره به ابعاد مختلف سوءمدیریت در مدیریت برق گریزی زد و تأکید کرد: هزینه‌های ناشی از سوءمدیریت برق به طور مستقیم به هزینه‌های زندگی مردم افزوده شده است. افزایش قبض‌های برق، هزینه‌های بالای انرژی و مشکلات ناشی از قطع برق، فشار مالی بیش‌تری به خانوارها وارد می‌کند. این موضوع می‌تواند به کاهش قدرت خرید مردم و افزایش هزینه‌های زندگی منجر شود.

این فعال اجتماعی تصریح کرد: مشکلات ناشی از قطع برق و ناترازی در تأمین انرژی می‌تواند به کاهش کیفیت زندگی و نارضایتی عمومی منجر شود. خاموشی‌های مکرر، عدم تأمین انرژی در ساعات حساس و مشکلات در تأمین نیازهای روزمره، موجب نارضایتی عمومی و اختلال در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی می‌شود.

وی با بیان اینکه این سوءمدیریت در تأمین برق می‌تواند به افزایش استفاده از منابع انرژی غیرپایدار و آلاینده منجر شود، افزود: در شرایطی که منابع انرژی تجدیدپذیر و پایدار به درستی مدیریت نمی‌شوند، وابستگی به سوخت‌های فسیلی افزایش پیدا می‌کند که به تبع آن، مشکلات زیست‌محیطی نظیر آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی تشدید می‌شود.

آقایاری خاطرنشان کرد: تکرار مشکلات مشابه در دولت‌های مختلف، به بی‌اعتمادی عمومی نسبت به مسئولان و سیاست‌های دولت منجر می‌شود. مردم در برابر ناکارآمدی‌های مداوم واکنش نشان داده و این موضوع می‌تواند بر مشروعیت و اعتماد عمومی به نهادهای دولتی تأثیر منفی بگذارد.

یی

قطعی برق، بار مالی برای صنعت‌گران دارد

میثم جماعت، مدیرعامل تعاونی کفش ماشینی هیدج در این‌باره به خبرنگار موج‌رسا گفت: در صنعت کفش بوسیله دستگاه‌ها مایعی به نام pu را تزریق می‌کنند و این امکان وجود ندارد که این مواد را تخلیه کنند و یا هر موقع خواستند وارد دستگاه بکنند.

وی با بیان اینکه قطعی برق بالای پنج ساعت باعث بروز مشکلاتی شده، تصریح کرد: قبلاً اداره برق قطعی برق را در روزهای دوشنبه‌ اعلام کرده بود ولی بعداً سه‌شنبه‌ها هم اضافه شد و دوباره پیامک فرستادند تا اطلاع ثانوی بعد از ظهرها هم ممکن است قطعی برق وجود داشته باشد ولی گاهی در روزهای جمعه بدون هماهنگی قطعی برق  اتفاق می‌افتد.

مدیرعامل تعاونی کفش ماشینی هیدج  با تأکید براینکه این قطعی برق بدون هماهنگی و چند ساعته است، افزود: قطعی سبب می‌شود که مایع داخل دستگاه سفت شود و هر بار بخواهند مواد را از دستگاه خارج و قطعات  آن را تعویض کنند بالای ۱۵ میلیون تومان هزینه کنند و این از مشکلات عمده صنعت‌گران کفش است.

وی با اشاره به اینکه کارگاه‌های کفش بیش‌تر در ماه‌های مرداد و شهریور بالاترین فروش کفش را دارند، خاطرنشان کرد: باتوجه به افزایش زمان قطعی برق تولیدی‌ها نمی‌توانند سفارشات خود را برای این ماه‌ها آماده کنند.

بب

 سعی می‌شود فشار صنایع کم‌تر شود

علی حسنی، رئیس اداره برق شهرستان ابهر در این‌باره گفت: در حال حاضر مصرف برق بیش از تولید است و در واحدهای صنعتی هر روز از ساعت ۱۴ تا ۲۲ برق قطع بوده و برای اینکه به صنایع فشار کم‌تری وارد شود یک روز در میان برای تمام مسیرها حتی مشترکان خانگی روزانه دو ساعت مدیریت مصرف برق در وقت عصر اعمال خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه از ۲۵ شهریور قطعی برق نخواهیم داشت، افزود: در این روز‌ها از مردم تقاضا می‌شود در این شرایط که خادمان صنعت برق با سختی و ایثار، شبانه‌روزی در راستای تأمین برق پایدار در شبکه تلاش می‌کنند مدیریت مصرف برق را جدی بگیرند و یاری‌گر و همراه صنعت‌گران برق باشند.

یی

قطعی برق صنعت‌گران کفش را آزرده است

حجت‌الاسلام اسدالله زارعی، امام جمعه هیدج در این‌باره گفت: لازم است که اداره برق در زمینه مدیریت مصرف برق، برنامه دقیقی داشته باشد، چرا‌که شاهد هستیم با اینکا هوا خنک شده ولی مشکل خاموشی‌ها حل نشده است. 

وی در ادامه خطاب به نمایندگان تأکید کرد: که اکنون باید شما به وزیر جدید تذکر بدهید تا مشکل این خاموشی‌ها را حل کنند، در آستانه بازگشایی مدارس هستیم و در این برهه بحث تولید کفش یک ضرورت است و برای میلیون‌ها دانش‌آموز باید کفش تولید شود که این خاموشی‌ها صنعت کفش را دچار مشکل کرده و سبب دل‌آزردگی شده است.

با تمام این‌ها امیدوار هستیم مسئولان برق منطقه‌ای استان زنجان و مسئولان بالادستی در این زمینه تلاش کنند تا این خاموشی‌ها موجب تعطیلی واحدهای صنعتی نشود.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر