logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۲
[ شناسه خبر : ۴۰۲۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ایجرود:

ایران دارای هویت اسلامی است

ایران-دارای-هویت-اسلامی-است-
امام جمعه ایجرود، با اشاره به هویت امام رضایی ایران گفت: ایران، دارای یک هویت دو لایه ملی و اسلامی است و این دو مولفه مانند پیوند اکسیژن و هیدروژن در مولکول آب هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ حجت‌الاسلام محمد زرینه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ایجرود با عرض تسلیت و تعزیت به‌مناسبت فرا رسیدن ایام پایانی ماه صفر؛ سالروز رحلت حضرت محمدمصطفی(ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهم‌السلام گفت: وجود نازنین پیامبر اعظم (ص) بسیار مقدس است و برای رساندن انسان‌ها به هدف خلقت خود، نقش‌آفرین‌ترین عامل و محوری‌ترین فاعل هستند.

بیشتر بخوانید

وی ضمن اشاره به صلح امام حسن مجتبی(ع) بیان کرد: دومین امام شیعیان، با تغییر جای مبارزه از مقابله رودررو با معاویه به مبارزه تشکیلاتی، حزبی و مخفی، قدرت طاغوتی بنی‌امیه را تضعیف و رسوا کردند و جمعیت خودشان را نیرومند و آماده مبارزه ساختند.

امام جمعه ایجرود با ارائه راهکارهای امام رضایی شدن گفت: می‌توانیم با تحکیم مبانی اعتقادی و معرفتی، باور به حقانیت اسلام، حسن ظن به خدا، تقوا، جهاد با نفس، قناعت، تعبد اخلاقی و مالی، توجه به خانواده و رعایت حال همسایه و رسیدگی به نیازمندان، امام رضایی شویم.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته دولت در شهرستان ایجرود گفت: طی هفته پربرکت دولت در سطح شهرستان شاهد افتتاح و بهره‌برداری طرح‌های بسیاری بودیم که آماده خدمت‌رسانی به مردم شدند.

وی با اشاره به اولین دیدار دولت چهاردهم با مقام معظم رهبری گفت: شکر نعمت خدمت، حضور در بین مردم و سفرهای استانی، شناسایی ظرفیت‌ها، رعایت عدالت و اولویت، انتخاب همکاران جوان و متعهد و انقلابی، توجه جدی به تولید، امید نبستن به دشمن، ترس نداشتن از موانع در کارها، خردمندانه شدن حکمرانی، حکمرانی قانون‌مند در فضای مجازی، توجه به معنویت در هنگام مسئولیت و علاج پیری زودهنگام جمعیت، توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب به دولتمردان بود.

وی به روز بانک‌داری اسلامی اشاره کرده و افزود: دولت و مجلس باید در جهت تحقق عملیات بانکی بدون ربا تلاش نمایند و توصیه‌های مراجع عظام تقلید را در این زمینه اجرا نمایند و پشتیبان مردم باشند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر