logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۱
[ شناسه خبر : ۴۰۲۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

اربعین امسال یک رویداد دشمن‌شکن بود

اربعین-امسال-یک-رویداد-دشمن‌شکن-بود
امام جمعه قیدار گفت: در کشاکش جنگ بی‌امان ترکیبی دشمن و عملیات بی‌سابقه روانی استکبار رسانه‌ای در داخل و خارج، هم عاشورای امسال و هم اربعین امسال یک رویداد دشمن‌شکن و حماسه بزرگ بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق؛ حجت‌الاسلام علی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه قیدار اظهار کرد: راهپیمایی بی نظیر اربعین، بزرگ‌ترین راهپیمایی جهان با حضور بیش از 21 میلیون نفر از مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان از هر مذهب و نژاد و رنگ و زبان و فرهنگ در مقصد جان‌ها؛ کربلای حسینی به پایان رسید و قافله صدها میلیون انسان عاشق در بارگاه حسینی آرامش یافت.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در کشاکش جنگ بی‌امان ترکیبی دشمن و عملیات بی‌سابقه روانی استکبار رسانه‌ای در داخل و خارج، هم عاشورای امسال و هم اربعین امسال یک رویداد دشمن‌شکن و حماسه بزرگ بود.

امام جمعه قیدار ادامه داد: علی‌رغم همه تبلیغات مسموم دشمن و برخی عوامل داخلی بار اصلی اقامه عزای حسینی و بزرگداشت اربعین حسینی بر عهده مردم است و هزینه دولتی در برابر هزینه‌های مردم که اندک اندک تبدیل به اقیانوس ایثار و گذشت شده است؛ ناچیز است.

وی به دیدار رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت با رهبر معظم رهبری اشاره کرد و گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار از یک سو تکلیف برخی موضوعات مطرح در افکار عمومی را روشن ساخت و از سوی دیگر محورهای اصلی حرکت دولت چهاردهم را مشخص کرد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: بخش قابل‌توجهی از نکات مطرح شده در بیانات رهبر انقلاب ناظر به ریل‌گذاریِ کلان برای حرکت دولت چهاردهم  بود که در این بخش به چارچوب و خطوط اصلی حرکت دولت چهاردهم و اولویت‌های اقدام و عمل آن اشاره کردند.

وی به 28 صفر و رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) نیز اشاره کرد و گفت: وجود نازنین رسول خدا (ص) بسیار مقدس است و تقدس وجودی ایشان، بالاتر از تمامی مقدسان عالم است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: آشنایی و بازخوانی روش و آداب زندگی و خلق و خوی پیامبر اعظم (ص) و ائمه اطهار (علیهم السلام) یکی از ضروریات عصر ماست.

وی اضافه کرد: تمام مشکلات جامعه و جهان اسلام به خاطر دوری از سیره و سبک زندگی پیامبر اکرم و ائمه اطهار (علیهم السلام) است و همه باید بازگشت کنند به سیره نبوی، که بازگشت به سیره نبوی، بازگشت به حریت، عزت و سعادت است.

املام جمعه قیدار به آخر صفر شهادت امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: تحمیل ولایت عهدی یکی از وقایع مهم دوران زندگانی امام رضا (ع) است و مأمون عباسی، منافق‏‌ترین خلیفه در بین طواغیت عصر ائمه(ع) است و ولایت عهدی، سیاست شیطانی مأمون برای قطع جریان امامت و اسلام ناب بود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر