logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۷
[ شناسه خبر : ۴۰۲۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

نیازهای آموزشی مناطق مختلف استان احصا شود

نیازهای-آموزشی-مناطق-مختلف-استان-احصا-شود
استاندار زنجان با تاکید بر احصای نیاز آموزشی مناطق مختلف استان گفت: هر قدر از هسته مرکزی شهر زنجان دور می‌شویم نیاز مراکز آموزشی احساس می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ محسن افشارچی امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان، از پیشرفت‌های قابل توجه در حوزه آموزش استان خبر داد و اظهار کرد: در دو سال گذشته از تمام توان برای حل مشکلات آموزشی استان استفاده شده و اقدامات قابل‌توجهی صورت گرفته و همچنان این اقدامات ادامه دارد.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای بازگشایی مدارس، جذب نیرو را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای امسال دانست و تأکید کرد: این اقدام گامی مؤثر در جهت رفع مشکل کمبود نیروی انسانی در مدارس استان بوده است.

استاندار زنجان همچنین از آماده بهره‌برداری از ۱۷ پروژه آموزشی در استان خبر داد و این اقدام را گامی مثبت در جهت بهبود زیرساخت‌های آموزشی استان دانست.

علاوه بر این، وی به اجرای ۴۰ پروژه آموزشی با همکاری اداره کل نوسازی و خیران در شهرستان خدابنده اشاره و بر اهمیت مشارکت آنان در توسعه آموزش استان تأکید کرد.

افشارچی با اشاره به نیازهای آموزشی مناطق مختلف استان، بر ضرورت بررسی دقیق این نیازها و برنامه‌ریزی برای رفع آن‌ها نیز تأکید کرد.

وی همچنین به اهمیت ساخت مدارس هوشمند و بازسازی مدارس قدیمی اشاره کرد و این موارد را از جمله اولویت‌های حوزه آموزش استان دانست.

استاندار زنجان در ادامه همچنین از پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه آموزش و زیرساخت‌های استان خبر داد و به اهمیت تکمیل پروژه‌های آموزشی، بر تسریع در اتمام مجتمع آموزشی مرحوم مظفری تأکید کرد.

وی این مجتمع را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های آموزشی استان دانست که با تجهیز به سالن والیبال و استخر، تحولی بزرگ در حوزه ورزش و آموزش استان ایجاد خواهد کرد.

افشارچی همچنین از اجرای موفق بیش از ۳۰ زمین چمن مصنوعی در شهرستان خرمدره و برنامه‌ریزی برای تکمیل ۳۳ زمین دیگر خبر داد و این اقدام را گامی مهم در جهت توسعه زیرساخت‌های ورزشی استان دانست.

وی با تأکید بر اهمیت تکمیل پروژه‌های آموزشی، اعلام کرد که تمامی پروژه‌های آموزشی استان فعال بوده و هیچ پروژه‌ای به صورت راکد باقی نمانده است.

وی همچنین به پیشرفت قابل‌توجه پروژه‌های راهداری استان اشاره و اعلام کرد که در این حوزه نیز هیچ پروژه راکدی وجود ندارد.

یکی از موضوعات مهم مورد بحث در این جلسه، مسئله سرویس مدارس بود که استاندار زنجان نیز با توجه به تغییرات ایجاد شده در فرایند سرویس مدارس، بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق و حساسیت بیش‌تر در این زمینه تأکید کرد و از تمامی مسئولان خواست تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید، تمامی مشکلات احتمالی را برطرف کنند.

وی همچنین بر اهمیت زیباسازی مدارس به‌ویژه مدارس ابتدایی و لزوم اولویت‌بندی لکه‌گیری محوطه بیرونی این مدارس تأکید کرد و همچنین زیباسازی مدارس را یکی از عوامل مهم در ارتقای کیفیت آموزش و ایجاد محیطی شاداب برای دانش‌آموزان دانست.

در پایان جلسه، استاندار زنجان به موضوع ترافیک در روز بازگشایی مدارس در مناطق مختلف استان به.ویژه در مناطق کوی‌فرهنگ و کوی‌ثمین زنجان به دلیل اجرای پروژه بزرگ شهیدان کریمی اشاره کرد و بر لزوم بررسی دقیق این موضوع و اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش بار ترافیکی در این روز در این مناطق تأکید کرد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر