logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۳
[ شناسه خبر : ۴۰۲۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری زنجان:

رویکرد اداره زندان‌ها اصلاح و تربیت مجرمان باشد

رویکرد-اداره-زندان‌ها-اصلاح-و-تربیت-مجرمان-باشد-
رئیس کل دادگستری زنجان گفت: فلسفه مجازات‌های اسلامی بحث تربیت مجرمان و بازدارندگی مجازات‌ها است و رویکرد اداره زندان‌ها اصلاح و تربیت مجرمان باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری استان زنجان؛ حجت‌الاسلام علی فرجی‌برحق در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل زندان‌های استان زنجان با تبریک هفته دولت و گرامیداشت شهدای دولت اظهار کرد: فلسفه مجازات‌های اسلامی بحث تربیت مجرمان و بازدارندگی مجازات‌ها است، مجازات برای کسانی که با اعمال و رفتار خود امنیت جامعه را به خطر می‌اندازند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه کار زندان‌بانی مسئولیتی سخت و دشواری است افزود: معنای دیگر کار زندانبانی اصلاح و تربیت مجرمان بوده که فعالیت در این مجموعه به لحاظ محیط کار و سختی‌های موجد بسیار ارزشمند است. 

رئیس‌کل دادگستری زنجان عنوان کرد: از سیاست‌های قوه قضائیه در سند تحول که بر عهده سازمان زندان‌ها گذاشته شده، استقرار نظام‌های جدید تربیتی، فرهنگی و اجتماعی است، که توجه به این مقوله مورد اهتمام مسئولان قرار داده شود.

وی توجه به موضوع اشتغال زندانیان را از دیگر برنامه‌های قوه قضائیه بیان کرد و خواستار تلاش مضاعف برای افزایش تعداد بیش‌تر زندانیان برای امر حرفه‌آموزی و اشتغال شد.

رئیس کل دادگستری زنجان با اشاره به اینکه ارتقاء نظام پس از خروج زندانیان که در سند تحول نیز به آن اشاره شده امری ضروری برشمرد گفت: توجه به خانواده زندانیان که در معرض آسيب‌های اجتماعی قرار دارند نیز مورد اهتمام بیشتر مسئولان زندان‌ها است.

فرجی‌برحق ابراز کرد: در صورتی که اقدامات تربیتی و اصلاحی زندانیان بر مجرمان موثر واقع شود موجبات عدم بازگشت مجدد زندانیان آزاد شده به زندان را فراهم خواهد کرد و بازگشت مجرمان به جامعه و خانواده‌ها آن‌هم با اصلاح آثار خوبی در پی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: در پایان مراسم که با حضور امام جمعه زنجان، استاندار، معاون توسعه و منابع انسانی سازمان زندان‌ها، اعضای شورای قضائی، شورای اداری و کارکنان اداره زندان‌های استان برگزار شد، از زحمات حجت‌الاسلام حسین بنیادی تقدیر ‌ و سید مجتبی حسینی به عنوان مدیرکل جدید زندان‌های استان زنجان معرفی شد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر