logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۲
[ شناسه خبر : ۴۰۲۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
شهردار ابهر مطرح کرد:

ارائه مشوق‌های بومی برای بافت‌های فرسوده ابهر

-ارائه-مشوق‌های-بومی-برای-بافت‌های-فرسوده-ابهر
شهردار ابهر گفت: برای بافت فرسوده شهر ابهر مشوق‌های بومی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ عباس‌رضا حیدری امروز صبح در جلسه بررسی بافت ناکارآمد و فرسوده شهر ابهر گفت: در حال حاضر  شهر ابهر تبدیل به کارگاه ساختمانی شده و در هر نقطه از شهر شهرداری و شورا ورود پیدا کرده و کارهای عمرانی انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه تمام اقدامات بر اساس برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده صورت می‌گیرد، ادامه داد: تلاش شده تمامی این برنامه‌ها مردم‌محور و مطالعه‌محور باشد و نهایتاً اولویت کاری نیز انجام کارهای زیرساختی است.

شهردار ابهر با اشاره به اینکه در بافت فرسوده شهر ابهر تسهیلاتی که وجود دارد بسیار کمک حال مردم شهر شده است، ادامه داد: بافت فرسوده شهر ابهر بیش‌تر در هسته مرکزی شهر قرار دارد که امیدواریم مردم با بهره‌گیری از تسهیلاتی که دولت در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد نسبت به نوسازی این بافت نیز اقدام کنند.

وی یادآور شد: توانستیم در حوزه بافت فرسوده و ناکارآمد تمام مجوزهای لازم استانی و شهرستانی و حتی کمیسیون ماده پنج را اخذ کنیم تا بتوانیم در بحث بازآفرینی شهری از طریق سازمان مربوطه امتیاز لازم و بسته‌های تشویقی لازم را بگیریم

شهردار ابهر با توضیح اینکه در کنار بسته‌های تشویقی کشوری به دنبال استفاده از مشوق‌های بومی نیز هستیم، اضافه کرد: دلیل این امر نیز این است که نوع اقلیم و فرهنگ‌ شهرها با هم متفاوت است.

وی با توضیح اینکه بافت فرسوده برای دو خیابان حاجی‌خانی و شهید داوددی تعریف شده و مصوبه استانی دارد، تصریح کرد: به دنبال این هستیم این مصوبه استانی را تبدیل به مصوبه کشوری کنیم تا اعتبارات دولتی تزریق این بافت شود .

شهردار ابهر ترافیک را یکی از معضلات شهر ابهر عنوان کرد و متذکر شد: در تلاش برای رفع مشکل ترافیک شهر هستیم اما گره این ترافیک نیز در بسیاری از مناطق با رفع مشکلات بافت فرسوده باز می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر