کارشناسان ابزار اعمال نظر رسانهها
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موجرسا»؛ گاهی رسانهها با ترفندهای روانشناسانه، واقعیت و دیدگاه مردم را دستکاری میکنند.
بیشتر بخوانید
در این روش اصلا نیاز نیست تا نظر رسانه به صورت آشکار مشخص شود چراکه باعث جبههگیری مخاطبان میشود.
به این ترتیب تعدادی کارشناس موافق به برنامه دعوت میشوند در میان کارشناسانی که با نظر شبکه موافق هستند، میتوان کارشناس مخالفی هم قرارداد.
ترکیب کارشناسان را میتوان طوری چینش کرد که کارشناس مخالف توان غلبه بر کارشناس مورد نظر رسانه را نداشته باشد.
به این ترتیب ضمن القای حس بیطرفی آن رسانه و جلب اعتماد مخاطب، نظر منفی رسانه نسبت به موضوع مورد نظر به صورت نامحسوس توسط ابراز نظرهای کارشناسان موافق با شبکه که در مناظره با کارشناس مخالف پیروز شدهاند؛ ارائه و توسط مخالف دریافت و پذیرفته میشود. به این شکل رسانهها میتوانند به صورت غیر مستقیم دیدگاه مردم را به سمتی که برنامهریزی کردهاند، سوق دهند.
انتهای خبر/