logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۲
[ شناسه خبر : ۴۰۲۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

قوانین درجه خاک نیازمند بازنگری است

قوانین-درجه-خاک-نیازمند-بازنگری-است
استاندار زنجان گفت: برخی قوانین مربوط به درجه خاک موجب شده بخشی از اراضی در جوار شهرها که فعالیت کشاورزی هم در آن‌ها صورت نمی‌گیرد، قفل شود و بدون استفاده بماند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ محسن افشارچی، در مراسم جشن اتمام رفع تداخلات اراضی و افتتاح و بهره‌برداری همزمان ۱۲۵ پروژه تولیدی، خدماتی بخش کشاورزی، با اشاره به برخی موانع موجود در مسیر توسعه استان، خواستار بازنگری در قوانین تعیین درجه خاک شد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه تعیین درجه خاک و الزام به آن در جانمایی طرح‌ها در مواردی مشکل بزرگی ایجاد کرده است، گفت: این موضوع در برخی موارد موجب قفل شدن زمین‌های بدون استفاده در جوار شهرها شده است.

استاندار زنجان با تاکید بر اهمیت زمین در توسعه استان، افزود: زمین مسئله اساسی و مهم برای توسعه است چراکه باید برای ورود سرمایه‌گذار مهیا باشد و در زمان حاضر وجود معارضات در واگذاری زمین به یک معضل تبدیل شده است.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در استان برای رفع معارضات اراضی واگذار شده، گفت: در طول سه سال گذشته، استان در توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی، صنعتی و معدنی تمرکز بیش‌تری کرده است. در این راستا یکی از مشکلاتی که ما با آن مواجه می‌شدیم وجود معارض در اراضی واگذار شده بود که سرمایه‌گذاران را در آغاز پروژه با مشکل مواجه می‌کرد.

افشارچی بر ضرورت توجه ویژه به موضوع معارضات اراضی و بازنگری در قوانین تعیین درجه خاک تاکید کرد.

وی با اشاره به چالش‌های پیش‌روی توسعه استان، به ویژه در حوزه مسکن و صنایع، گفت: وجود زمین‌های معارض، دستیابی به اهداف توسعه‌ای ما را با اختلال مواجه کرده است. به همین دلیل، ایجاد یک سازوکار ویژه برای رسیدگی به این موضوع به شدت ضروری است.

استاندار زنجان همچنین به موضوع اراضی درجه ۲ و ۳ اشاره کرد و افزود: برای استان‌هایی مانند زنجان، گیلان و مازندران که دارای زمین‌های حاصلخیز هستند، موضوع درجه‌بندی خاک به یک چالش اساسی تبدیل شده است. قوانین موجود در این زمینه باید به گونه‌ای اصلاح شوند که مانع توسعه و سرمایه‌گذاری نشوند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر