logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۵
[ شناسه خبر : ۴۰۲۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
شهردار هیدج مطرح کرد:

تعیین محدوده بافت‌های ناکارآمد شهر هیدج

تعیین-محدوده-بافت‌های-ناکارآمد-شهر-هیدج
شهردار هیدج گفت: در ضلع جنوبی رودخانه کبیر تا میدان کشاورز و خروجی شهر به سمت روستاهای جنوبی شهر، مساحتی بالغ بر ۱۰۰ هکتار در محدوده بافت فرسوده است.

علیرضا کاظمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: مساحت شهر هیدج ۲۷۰ هکتار بوده و محدوده شهری و قسمت جنوبی شهر از رودخانه کبیر به سمت جنوب شهر، بافت پُر جمعیتی است.

بیشتر بخوانید

وی اظهار کرد: در ضلع جنوبی رودخانه کبیر تا میدان کشاورز و خروجی شهر به سمت روستاهای جنوبی، مساحتی بالغ بر ۱۰۰ هکتار در محدوده بافت فرسوده قرار دارد.

شهردار هیدج بیان کرد: با پیگیری‌های متعدد، جلسات کارشناسی و استفاده از مشاوران و نظر اجماعی مدیران کل، اعم از مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، معاون هماهنگی امور استاندار و پس از اخذ نظری کمیته کار در زمستان سال گذشته، تعیین محدوده‌های ناکارآمد به تصویب اعضای کارگروه رسید.

 وی به مزایای این طرح اشاره کرد و گفت: در تیر ماه امسال توسط استاندار که پیگیر مسائل شهری هیدج هستند به شهرداری‌ها جهت استفاده از بسته‌های حمایتی دولت اعم از قیر رایگان و تسهیلات لازم برای نوسازی مسکن‌های واقع شده در بافت فرسوده اختصاص داده شد.

کاظمی با اشاره به کوچه‌های باریک و تو در تو و عرض کم معابر در برخی مناطق هیدج، بیان داشت: این شرایط موجب شده که اگر اتفاقی مثل زلزله یا بحران‌های احتمالی رخ دهد، کار امدادرسانی در این نقطه با مشکلات جدی روبه‌رو خواهد شد، در این راستا شهرداری سعی کرده با اعطای تراکم بیش‌تر و عقب‌نشینی خانه‌های جدید، معابر را عریض‌تر کند تا در صورت وقوع بحران، امدادرسانی با سهولت بهتری انجام شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر